اضافه‌کار ۸ ماه پرستاران کردستانی پرداخت نشده است

حدیث بابایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اضافه‌کار پرستاران استان تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال پرداخت شده است.

سیامک واحدی در مراسم روز پرستار که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: از لحاظ علمی به کسی پرستار می‌گویند که مدارج علمی و دانشگاهی را گذرانده و با تخصص خود در آزمون‌های پایان‌ترم قبول شده باشد.

وی گفت: در کشور ما روز تولد حضرت زینب (س) را روز پرستار عنوان کرده‌اند و این افتخاری است که پرستاران الگو و اسوه خود را حضرت زینب (س) می‌دانند.

در ادامه بخشی از صحبت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمده است:

ایثار پرستاری یک شغل نیست و خیلی از مواقع بدون درخواست مالی و خودنمایی کردن به هر شخصی کمک می‌کنند. پرستاران سنگ بنای وزرات بهداشت هستند و بدون آن‌ها فعالیت‌های بخش بهداشت و درمان انجام نشدنی است.

پرستاران یکی از بازوان موفقیت طرح تحول سلامت

در طرح تحول نظام سلامت پرستاران یکی از بازوان موفقیت این طرح بودند و اکنون موجب شده‌اند تا کم‌ترین هزینه‌ها به بیماران تحمیل شود. برابر استانداردهای دنیا تعداد پرستار باید ۲ برابر تخت بیمارستانی باشد و به ازای هر هزار نفر یک نفر پرستار وجود داشته باشد.

خدمت‌رسانی ۲۳۶۷ پرستار در استان کردستان

در استان دو هزار و ۳۶۷ پرستار داریم که بسیار کم‌تر از تعداد تخت‌ها بوده و اگر ظرف ۲۰ سال آینده در کردستان مهاجرت و بازنشسته نداشته باشیم می‌توانیم به آماری که مطرح شده برسیم. پرستاران، جایگاه والایی دارند و فرصت خدمت یک فرصت برجسته است و باید قدر آن را بدانیم.

باید قدر ثانیه‌ها را بدانیم

اینکه صداقت در امورات سبب اعتلای کشور می‌شود، در آینده نزدیک طرحی را در دانشگاه علوم پزشکی پیاده می‌کنیم که تمامی افراد بر روی دفتر کارشان برنامه‌های هفتگی را ذکر کنند و هرجا می‌رود صادقانه بگوید که کجا است. باید قدر ثانیه‌ها را بدانیم و از هر ثانیه‌ای برای عبادت استفاده کنیم؛ به فکر هم لباس‌ها و همکاران خود باشیم و در زمانی که مشغول کار هستیم به بیماران بها داده و برایشان وقت بگذاریم.

برخی از پرستاران ایستا شده‌اند

باید سطح علمی و دانشگاهی پرستاران ارتقاء یابد، برخی از پرستاران ایستا شده‌اند و این را نقطه پایان خود می‌دانند اما خوشبختانه کارهای علمی صورت گرفته تا پرستاران بتوانند راحت به ادامه تحصیل بپردازند.

کارانه پرستاران تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت شده است

کارانه پرستاران تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت شده است، استان کردستان نخستین استانی است که تا اردیبهشت مزایا و کارانه پرستاران خود را پرداخت کرده است و سایر استان‌ها بسیار عقب‌تر هستند. سال آینده دانشکده پرستاری شهرستان سقز دانشجو رشته پرستاری پذیرش می‌کند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *