ایجاد یک واحد کنسانتره و فرآوری آب میوه انار نیاز اردستان است

حمید فرخی

مدیر جهاد کشاورزی اردستان، علی اکبر صالح در گفتگویی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ارتقای کمی، کیفی و بهره‌وری بیشتر از منابع تولید انار در سطح شهرستان اردستان احداث یک واحد صنایع تبدیلی شامل کنسانتر و فرآوری آب میوه انار با حضور بخش خصوصی مورد نیاز است.

وی افزود: مصرف حداقل کود شیمیایی و حداکثر کود دامی در سطح باغات از دیگر مواردی است که می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاران در این بخش را فراهم کند.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: ایجاد یک واحد کنسانتره و فرآوری آب میوه انار موجب دلگرمی باغداران و افزایش روند رسیدگی و توسعه باغات و در نتیجه افزایش و تثبیت اشتغال در سطح شهرستان می‌شود.

صالح با بیان اینکه ایجاد یک مرکز خرید و جمع‌آوری و تفکیک و بسته بندی محصول برای مصارف داخلی و صادرات با نام و نشان انار اردستان ضروری است، تصریح کرد: ایجاد چنین مراکزی با بسته بندی و نام اختصاری اردستان موجب معرفی اردستان خواهد شد.

وی با اشاره به میزان خسارت سرما در باغات انار و کاهش ۷۵ درصدی انار در سطح شهرستان، افزود: در سال‌های مطلوب و بدون حوادث طبیعی گذشته میزان تولید این شهرستان تا مرز ۳۶ هزار تن می‌رسید.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان خاطرنشان کرد: پیگیری درباره مسائل مربوط به بیمه محصول انار باغداران شامل برآورد دقیق و پرداخت به موقع خسارات از طریق صندوق بیمه کشاورزان موجب افزایش روحیه کشاورزان در زمینه تولید در مواجه با حوادث غیرطبیعی می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *