ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است

پریسا خاکباران

  سفیر روسیه در تهران گفت: ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده و بدان عمل کرده است ، روسیه بشدت مُنتقد سیاست های آمریکا در این زمینه است.

به گزارش ایرنا،’لوان جاگاریان’ در دیدار با استاندار اصفهان که بمنظور معرفی سرکنسول جدید روسیه در این استان صورت گرفت، افزود: روسیه همانند کشورهای اروپایی مصمم به حفظ برجام است و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این زمینه دفاع می کند.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین ایران و روسیه بخصوص در موضوع سوریه موجب شد تا پدیده تروریسم و تهدیدات آن تا حد زیادی با شکست مواجه شود. افزود: نشستی با موضوع ‘بررسی مسائل و آینده سوریه’ در روزهای آینده در ‘سوچی’ روسیه برگزار می شود، در موضوع سوریه، ما و ایران هم عقیده و همسنگریم و در این زمینه بصورت تنگاتنگ، مسائل را رصد و با یکدیگر هماهنگ می کنیم.

وی با اشاره به همکاری های رو به گسترش دو کشور بویژه در بخش اقتصادی گفت: چهاردهمین جلسه کمیسیون همکارهای اقتصادی مشترک ایران و روسیه روزهای ۵ و ۶ مارس (۱۴ و ۱۵ اسفند) در مسکو برگزار می شود انتظار داریم که هیات بزرگی از تجار و فعالان اقتصادی ایران نیز در این نشست حضور یابند.

سفیر روسیه در تهران، با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهور به روسیه گفت: لغو روادید بین ایران و روسیه برای گروه های گردشگری یکی از موضوعات مطرح شده در این سفر بود که تلاش ها برای تحقق آن ادامه دارد.

وی افزود: در این زمینه مشکلات عینی و غیرعینی وجود دارد که دو کشور می کوشند تا چندماه آینده با برطرف شدن این مشکلات، روادید گردشگری بین دو کشور را بطور کامل لغو کنند.  برای توسعه صنعت گردشگری بین روسیه و ایران در تلاش هستیم ودرهمین رابطه  سال گذشته ۷۰ هزار گردشگر ایرانی از شهرهای روسیه دیدن کردند.

جاگاریان ، به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ به میزبانی روسیه در خرداد سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: تیم فوتبال ایران نیز در این مسابقات حضور دارد و امیدواریم میزبان خوبی برای تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی باشیم.

وی با معرفی ‘بوریس بورمیستروف ‘ بعنوان سرکنسول جدید روسیه در اصفهان ابراز امیدواری کرد که وی بتواند در مدت حضورش در اصفهان زمینه توسعه همکاری های اصفهان و روسیه را بیش از پیش فراهم کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *