بودجه ۵۳ میلیارد تومانی برای محرومیت زدایی مناطق اصفهان

  زهرا نصیری

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان درباره جزئیان بودجه سال ۹۷ شهرداری اصفهان  در نشست خبری با خبرنگاران گفت:۱۲ هزار میلیارد ریال از بودجه سال ۹۷ شهرداری اصفهان به توسعه حمل و نقل و ترافیک اختصاص داده شده است.

مهدی مقدری ، با بیان اینکه مهمترین بخش بودجه شهرداری اصفهان در سال آینده به توسعه حمل و نقل اختصاص دارد افزود: شورای شهر مبلغ ۸ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از بودجه شهرداری را به توسعه قطار شهری اصفهان اختصاص داده است.  اعتبار تخصیصی به توسعه خطوط مترو در سال آینده نسبت به سال جاری ۷۶ درصد رشد داشته است .

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه توسعه اتوبوسرانی در شهر اصفهان آغاز شده است گفت: برای خرید ۳۳۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا نیز برای سال آینده تامین اعتبار شده است.همچنین نیمی از اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان در سال آینده نوسازی می شود  و۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای خرید اتوبوس با اولویت اتوبوس های جدید برقی در بودجه سال آینده اختصاص داده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در بودجه سال ۹۷ شهرداری اصفهان ۲ میلیارد تومان هم برای توسعه و نگهداری ایستگاههای دوچرخه سطح شهر اختصاص یافته است افزود: یک میلیارد تومان نیز برای توسعه مناسبات خواهر خواندگی با سایر شهرهای جهان  و  سه میلیارد تومان هم برای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان  اختصاص داده شده است.

مقدری با بیان اینکه بودجه جاری شهرداری ۹۴۶ میلیارد تومان است خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در بودجه سال آینده، ۱۶۷ میلیارد تومان به معاونت فرهنگی و اجتماعی، ۷۰۰ میلیارد تومان به خدمات شهری و ۸۶۰ میلیارد تومان هم به معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان تخصیص داده که بعد از تصویب نهایی بودجه بصورت جزیی و ریز ارائه خواهد شد.

وی افزود: در سالهای گذشته بطور تقریبی هیچ بودجه ای برای مناطق محروم در نظر گرفته نشده بود اما در بودجه سال آینده ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای محرومیت زدایی مناطق مختلف در شهر اصفهان در نظر گرفته شده است

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *