جامعه المصطفی پرچمدار گسترش اسلام ناب در کل جهان است

زهرا نصیری

  همزمان با برگزاری آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین‌المللی، قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی که اصفهان میزبانی ان را برعهده دارد ومرحله نهایی آن در روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه برگزار می شود، رئیس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی اصفهان در جمع خبرنگاران به این مسئله اشاره داشت که در این رویداد که آئین اختتامیه آن در روز ۲۶ بهمن ماه به همراه مراسم تقدیر از منتخبان این دوره از مسابقات در سالن اهل بیت(ع) با حضور شخصیت های کشوری و همراه با  آئین نکوداشت خدمات قرآنی و حدیثی آیت ا.. مظاهری  در اصفهان برگزار می شود .

حجت الاسلام  و المسلمین سید ابراهیم ملکی ، با بیان اینکه جامعه المصطفی العالمیه پرچمدار گسترش اسلام ناب در کل جهان و تمدن ساز است افزود:  جامعه المصطفی شکل گرفته از حوزه های علمیه و از دستاورد انقلاب اسلامی است ، امروز نام دین اسلام و تشیع در سرتاسر جهان گسترش یافته است و به همین دلیل دشمنان نگران از توسعه و گسترش دین در سرتاسر جهان هستند.

وی سپس به سراغ آمار و ارقام و تعداد طلاب و دانشجویانی که در این مرکز مشغول به تحصیل هستند رفت و با اشاره به اینکه  بیش از ۸۰۰ طلبه در ۲۵ رشته و با ۳۲ ملیت در مقاطع مختلف در جامعه المصطفی اصفهان تحصیل میکنند گفت:  درجامعه المصطفی بیش از ۶۰ هزار نفر از ۱۳۰ کشور جهان فارغ التحصیل دارد و اکنون ۴۰ هزار نفر در داخل و خارج از کشور مشغول تحصیل هستند که ۲۰ هزار نفر از آنها در خارج از کشور حضور دارند.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی اصفهان با اشاره به اینکه این مرکز بیش از ۲۸۰ رشته کاردانی، کارشناسی ارشد و دکترا و در سطحهای یک، دو، سه، چهار و پنج حوزه با هویت فعالیت حوزوی و رویکرد دینی میپردازد، گفت: آموزش های جامعه المصطفی به شکل حضوری و غیر حضوری و دوره های کوتاه مدت و بلندمدت است.

وی ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از ۱۰۰ ملیت تنها دوره کوتاه مدت را در این مرکز گذراندند بدین معنی که از یک هفته تا یک ماه یا بیشتر به زبان خود تحصیل می کنند.

نمایندگی جامعه المصطفی در ۷۰ کشور جهان

حجت الاسلام ملکی با اشاره به اینکه این مرکز در ۷۰ کشور نمایندگی و با بیش از ۱۰۰ کشور ارتباط دارد، گفت: بیش از ۱۴ گروه علمی تربیتی، ۱۵ تشکل فرهنگی و ۹ انجمن علمی در این مرکز فعال هستند، بیش از ۳۲ ملیت در جامعهالمصطفی اصفهان تحصیل می کنند و دو هزار نفر از ۵۰ ملیت نیز آموزش دیدهاند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره نکوداشت زعیم حوزه علمیه اصفهان نیز برگزار می شود گفت:این مراسم با حضور تمامی نهادهای حوزوی مانند حوزه علمیه اصفهان، حوزه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز خدمات حوزه علمیه و اداره اوقاف بنیاد مهدویت و مرکز تحقیقات رایانه ای و غیره برگزار میشود.

 حضور ۶ هزار نفردر جشنواره قرآنی جامعهالمصطفی

در ادامه نیزدبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی العالمیه گفت: مجموع شرکت‌کنندگان در داخل کشور ۶ هزار نفر و خارج از کشور تاکنون ۵ هزار نفر است که انتظار می‌رود تعداد شرکت کنندگان خارجی به دو برابر برسد.

  حجت‌الاسلام محمدحسین رفیعی، نفرات برتر ما در حدود ۸۰ نفر در رشته‌های مهارتی میهمان اصفهان هستند ، امسال حدود ۶۰۰ نفر از کارکنان و اساتید دانشگاه المصطفی نیز در جشنواره شرکت می‌کنند.

وی گفت:ا ین جشنواره در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود و تا به حال حدود ۲۰ کشور آن را برگزار کرده‌اند و حدود ۲۰ کشور دیگر در حال برگزاری آن هستند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *