طرح “نذر ورزش” در مدارس مناطق محروم اصفهان اجرا شد

سعید امامی ابرقویی

برنامه نذر ورزش به مدرسه “واله” رفت تا فرصتی را فراهم آورد که کودکان در کنار قهرمانان ورزشی و اسطوره‌های شهر، روزی شاد را سپری کنند.

اهمیت ورزش بر هیچ کس پوشیده نیست و اشاعه آن در جامعه موضوعی است که از چشم هیچ کس بی‌ارزش نمی‌نماید، جامعه امروز ما به‌شدت تشنه ورزش و تحرک بوده و ترویج ورزش بر عهده تمام کسانی است که قدم در راه سازندگی روح و روان شهروندان گذاشته‌اند.

کودکان نقطه مرکزی آموزشی در هدف‌های ورزشی هستند، آینده‌سازانی که توجه به آنها به معنای سرمایه گذاری در باروری آینده‌ای است که از امروز نگران آن هستیم، مسلماً این آموزش نیازمند توجه و سرمایه گذاری است و حضور خیران در این امر بسیار مهم است.

«نذر ورزشی» عنوان برنامه‌ای است که به همت معاونت ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی و اجرا شد. با اجرای این برنامه کودکان مناطق کم برخوردار شهر نیز با برنامه شاد و انگیزشی با ورزش بیشتر آشنا شدند.

مدرسه “واله” اصفهان این بار میزبان نذر ورزش بود، پیوند بهار انقلاب با برنامه ورزشی در این مدرسه سبب شد تا کودکان شور و هیجانی دوچندان را احساس کنند. روزی شاد و پر از تحرک برای کودکان تا در کنار قهرمانان ورزشی بتواند از جشن نذر ورزش لذت ببرند.

اجرای سرود ملی ایران و همراهی کودکان در اجرای آن از همان ابتدا نوید بخش همراهی کودکان و اشتیاق آن‌ها برای این برنامه‌های آموزشی بود، حضور قهرمانان ورزشی در این برنامه بسیار مورد توجه بود، کودکان از آن‌که در کنار موفق‌ترین ورزشکاران شهر خود ایستاده بودند اظهار خوشنودی می‌کردند.

همراهی اسطوره‌ها و به ویژه اسطوره‌های ورزشی برای کودکان سبب انگیزه می‌شود، وقتی شاهد پیروزی و موفقیت انسان‌ها به‌صورت ملموس باشیم بی‌شک برای ما راه دست یافتنی‌تر می‌شود، کودکان هنگامی‌که قهرمانان را در کنار خود می‌دیدند احساس شادمانی می‌کردند، برخی از شیوه‌های موفقیت آن‌ها می‌پرسیدند و برخی در مورد رشته و سالی که قهرمان شده بود.

کودکی از یکی از قهرمانان در مورد تیم ملی پرسید و دیگر سؤالش در مورد دیدن دیگر قهرمانان بود، برخی آن‌قدر شگفت‌زده شده بودند که تنها در کنار قهرمانان شهر خود ایستاده و به آن‌ها نگاه می‌کردند، برخی دقایقی را بدون آنکه حرفی بزنند به نظاره اسطوره‌ها پرداختند.

خیلی زود کودکان رشته مورد علاقه خود را انتخاب کردند و در گروه‌هایی که قرار بود به همراه آن‌ها ساعاتی لذت‌بخش را بگذرانند گرد هم آمدند. آن‌ها که بر روی تشک کشتی رفته بودند هنوز سؤال‌های زیادی داشتند، مرام پهلوانی همراه با کشتی کودکان را بیشتر جلب می‌کرد.

در آن‌سو کودکان خود را برای یادگیری والیبال آماده می‌کردند، ورزشی که به مدد پیروزی‌های تیم ملی‌اش امروز یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در ایران است، آن‌ها از بازیکنان تیم ملی ایران می‌پرسیدند و راه موفقیت‌شان را جویا می‌شدند.

فوتبال در مدارس و به ویژه در زنگ‌های ورزش از محبوب‌ترین بازی‌هاست، بیشتر کودکان دوست دارند در این رشته فعالیت داشته باشند. آموزش مهارت فوتبال در کنار قهرمانان برای آن‌ها بسیار جالب بود، آن‌ها دوست داشتند بیشتر بداند، کودکی در مورد شوت با پای چپ می‌پرسید و دیگری می‌خواست دروازه‌بانی خوب باشد.

دور حلقه بسکتبال بسیار شلوغ شده بود، کودکانی که قبلاً تلاش خود را کرده بودند تا توپی را به درون سبد بیندازند و موفق نشده بودند، حالا شیوه‌های مختلف را می‌آزمودند، هر توپی که از حلقه رد می‌شد کودکان را به شوق درمی‌آورد.

آمادگی جسمانی رشته‌ای بود که مدعیان بدن آماده در آن حضور پیدا کردند، کودکانی که به‌صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند برای این رشته داوطلب شدند تا توانایی خود را به دیگران نشان دهند.

اما زیباتر از همه حضور خیران ورزش‌یار بود، آن‌ها به این مدرسه آمده بودند تا شادی کودکان را دیده و در راه حمایت خود راسخ قدم شوند، کسانی که قرار است با حضور خود کودکانی را حمایت کنند که ممکن است در آینده امید هر یک از تیم‌های ملی ایران باشند.

در پایان برنامه هدیه‌هایی از جمله حلقه هولاهوپ و گودینگ بال و توپ ورزشی به همه کودکان حاضر در نذر ورزشی اهدا شد تا شادی روز آن‌ها دوچندان شود، کودکانی که خود را آماده می‌کردند تا به‌طور جدی از فردا به ورزش بپردازند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *