نسل جدید در حال کشف دوباره بهشتی است

پروانه شریفی

سید حمید بهشتی در گفتگو با کیمیای وطن با تاکید بر اینکه توجه به شهید بهشتی مغفول مانده است، گفت: به غیر از دو سه مراسم برنامه دیگری در مورد شهید بهشتی برگزار نمی‌شود، در صورتی که باید بهتر به این شهید پرداخته شود، رهبر معظم انقلاب به نشانه اعتراض در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر فرمودند که هنوز یک فیلم مستند در مورد این شهدا ساخته نشده است.

این مستندساز ادامه داد: منزل شخصی شهید بهشتی موزه شد و کارهای بسیار دیگری نیز در مورد این شهید انجام گرفته است، اما در اصفهان که زادگاه شهید بهشتی است، برنامه‌ای برای این شهید مظلوم انجام نگرفته است.

کارگردان مستند مظلوم لاله‌ها افزود: بنیاد شهید بهشتی در تهران واقع شده و در بحث اطلاع رسانی رسمی آثار این شهید فعالیت می‌کند. این بنیاد دو مناظره شهید را به صورت تصویری ارائه داده‌اند و کتابچه‌هایی هم در همین رابطه چاپ کردند، در نمایشگاه کتاب تهران هم در زمینه‌های شناخت اندیشه‌های اجتماعی شهید بهشتی و همچنین زندگینامه این شهید ارائه می‌شود.

بهشتی تصریح کرد: خانه فرهنگ شهید بهشتی کاری نمی‌کند و تنها در زمانی که خانم عراقی زاده در آنجا مشغول به کار بودند، مراسم‌های خوبی برگزار شد اما بعد از آن دیگر هیچ خبری نشد. اگر مدیران این خانه فرهنگ نمی‌توانند کار کنند، استعفا بدهند و بروند. من نمی‌دانم چه روندی است که افرادی که کار نمی‌کنند، مدیر و در سمت خود ابقا می‌شوند.

وی گفت: دوم آبان سالروز تولد شهید بهشتی است و باید در مورد آن اطلاع‌رسانی شود. امام فرمودند شهید بهشتی مظلوم بود و هنوز هم می‌بینیم که مظلوم است و برای آن کاری نمی‌شود. این خانه فرهنگ به دلیل کار نکردن از یادها رفته و هر سال تنها برای رفع تکلیف گل بر سر مزار مادر شهید بهشتی در گلستان شهدا می‌گذارند.

بهشتی خاطرنشان کرد: سال ۶۰ بسیار عجیب بود و ترورها پشت سر هم انجام می‌شد باید حوادث آن سال واکاوی و چهره ننگین منافقان نشان داده شود. متأسفانه ارگان‌ها حمایتی نمی‌کنند، در صورتی که باید فضا برای تولیدات فرهنگی در این زمینه فراهم شود.

این مستند ساز فرهنگی گفت: جوانان هنوز شهید بهشتی را نمی‌شناسند و با نقاشی کشیدن در شهر نمی‌شود شهید و شهادت را معرفی کرد، در اصفهان می‌شود کارهای عظیمی برای شهدای هفتم تیر انجام داد. نمی گوئیم کاری انجام نشده ولی انقدر ضعیف است که به چشم نمی‌آید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *