اتمام طرح اتوماسیون شبکه های برق سال آینده درشمال غرب اصفهان

زهرا نصیری

 تاکنون در طرح اتوماسیون شبکه های برق ۵۰ دستگاه سکسیونر نصب شده است که در سال آینده به طور کامل اجرایی می شود .

مدیر امور برق شمال غرب اصفهان درگفتگو با خبرنگار کیمیای وطن با اشاره به اینکه  در دهه فجر امسال ۱۰۰پروژه کوچک و بزرگ در سطح شهرستان اصفهان در محدوده امور شمال غرب مورد بهره برداری قرارگرفت گفت:از مهمرتین پروژه هایی که دراین منطقه در حال انجام است طرح اتوماسیون شبکه های برق است که سال آینده به طور کامل اجرایی می شود .

داریوش باروتی، با اشاره به اینکه تاکنون برای این طرح ۵۰ دستگاه سکسیونر اتوماسیون در شبکه نصب و راه اندازی شده است  افزود: برای راه اندازی این طرح تاکنون ۲ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان هزینه شده است .

وی بیان داشت: طرح اتوماسیون شبکه های برق امکان قطع و وصل تجهیزات از راه دور را برای ما فراهم می کند و از اعزام اکیپ های عملیات درسطح شهر جلوگیری به عمل آورده و باعث می شود که زمان خاموشی ها به حداقل برسد.

وی همچنین در ادامه از به کار گیری نرم افزارهای کنترل شبکه (سپاد و ناب) که قادر به پایش وضعیت پایداری و کیفیت برق تحویلی به مشترکین دائمی می شود خبر داد و گفت:این سامانه قادر خواهد بود که در زمینه  ضعف برق و افت ولتاژ قبل از ان که مشترک برای رفع عیب با اداره برق تماس حاصل نماید،کارشناسان این شرکت سریعا نسبت به رفع عیب اقدام نمایند که این کار باعث افزایش رضایتمندی در بین مشترکین برق خواهد شد.

تولید ۱۹۵کیلووات برق خورشیدی در آینده

وی تصریح کرد:از شبکه های هوایی فشار ضعیف موجود در امور شمال غرب۱۴۰ کیلیومتر آن به کابل خودنگهدارمجهز شده است و ۴۹۸ کیلیومتر را شبکه های مسی تشکیل می دهد که پیش بینی می شود با توجه به تبدیل میانگین ۵۰ کیلیومتر در هر سال ، تا ۱۰ سال آینده کل شبکه های مسی بهسازی شود .

باروتی با اشاره به مزیت های خوب استفاده از انرژی های تجدید پذیر به این مسئله اشاره داشت: در این امور تاکنون ۶۰ کیلو وات پنل های خورشیدی نصب شده است که در حال فروش انرژی برق تولیدی به شرکت برق هستند .

وی ادامه داد: در این زمینه ۱۶ مشترک با مجموع ۱۹۵ کیلو وات در صف انتظار جهت نصب این پنل ها هستند .درگذشته نصب این پنل ها  به دلیل هزینه  ۱۰ میلیون تومانی برای مشترکین مقرون به صرفه نبود ، اما امروزه این هزینه به ۵٫۵ میلیون تومان رسیده است وبازگشت سرمایه آن ۴ ساله خواهد بود .در این زمینه  هر مشترک می تواند از سقف ساختمان  خود برای این کار استفاده کند .

افزوده شدن ۷ فیدر درشمال غرب اصفهان

مدیر امور برق شمال غرب اصفهان در ادامه به این نکته نیز اشاره داشت که برای رفع حریم بیش از ۱۰ کیلومتراز شبکه های هوایی فشار ضعیف و فشار متوسط خطرآفرین،۱۷۰ پایه فرسوده و ۴ دستگاه ترانس قدیمی  ودر معرض سقوط با اعتباری بالغ بر۹۶۵ میلیون تومان و در راستای افزایش امنیت شهروندان به بهره برداری رسید گفت:در راستای تعدیل بار فیدرهای فشار متوسط ، افزایش ظرفیت فروش برق و افزایش کیفیت برق مصرفی مشترکین در منطقه صنعتی محمود آباد با تجهیز پست فوق توزیع سنگبران توسط شرکت برق منطقه ای اصفهان اقدام به فیدرگیری و تعدیل بار از فیدرهای مجاور گردید.

وی ادامه داد: از پست عاشق آباد نیز با اعتباری بالغ بر ۱میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان ۲ فیدرگیری صورت گرفت که در مجموع ۷ فیدر به مجموع فیدرهای این امور اضافه شد.

وی با اشاره به اجرای ۹ کیلومترشبکه روشنایی جدید در میدان استقلال و خیابان کاوه با اعتبار ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان گفت: برای مشترکین دیماندی تعویض کنتور های هوشمند ۱۰۳۷ دستگاه لوازم اندازه گیری دیماند و عادی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان صورذت گرذفته است که به این ترتیب امکان قرائت کنتورو قطع و وصل آن از راه دور امکانپذیر است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *