افزایش کشف تخلف بهداشت و درمان در اصفهان

زهرا نصیری

مدیرکل تعزیرات استان اصفهان گفت: مهم‌ترین پرونده قاچاق در استان اصفهان، قاچاق ۴۶ کیلو طلا و جواهرات از امارات متحده عربی شامل برلیان، یاقوت، زمرد بود که در این پرونده علاوه بر ضبط ۵ میلیارد تومانی طلا به نفع دولت ، متخلف به ۷۷ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

 غلامرضا صالحی ؛که به مناسبت فرا رسیدن سال نو و اجرای طرح های نوروزی به جمع خبرنگارن آمده بود ، مجموع جریمه متخلفان از ابتدای سال ۹۶ تا پایان بهمن ماه را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: متخلفان در بخش کالا و خدمات به بیش از ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، در بخش قاچاق و ارز ۲۵۷ میلیارد تومان و بخش بهداشت یک میلیارد تومان جریمه محکوم شدند.

گران‌فروشی در صدر تخلفات  

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی تخلف با ۶۵۰۰ پرونده به گران‌فروشی مربوط می‌شود و پس از آن عدم درج قیمت و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صدر شکایات مردمی هستند گفت: در بخش کالا و خدمات بیش از ۱۶ هزار ۶۰۰ پرونده وارد تعزیرات شده اما ۱۷ هزار و ۹۰۰ پرونده مختوم شده است، یعنی بخشی از پرونده‌های سال قبل نیز مختومه شدند.

مدیرکل تعزیرات استان اصفهان  با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های در بخش کالا و خدمات نسبت به سال قبل ۱۷ درصد و در بخش قاچاق ۶ درصد کاهش داشتیم افزود: در صورتی که در بخش بهداشت ۳۶ درصد شکایت‌ها افزایش یافته است؛ در مجموع ۴۵ درصد نسبت به سال ۹۲ تخلفات کاهش پیدا کرده که بیشتر به دلیل ‌آرامشی بوده که بر بازار حاکم است.

افزایش کشف تخلف بهداشت و درمان در اصفهان

وی با اشاره به اینکه بیشترین فراوانی تخلف در بخش  بهداشت و درمان رعایت نکردن موضوعات مربوط به بهداشت محیط بوده است گفت: مجموع محکومیت مالی امسال بخش بهداشت, درمان و دارو بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده است .

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: تعطیلی سه داروخانه به علت نداشتن مسئول فنی, پلمپ دو درمانگاه تخصصی دندانپزشکی,جلوگیری از فعالیت یک واحد بسته بندی و فروش انواع سبزی , تعطیلی یک مرکزخدمات آمبولانس خصوصی همچنین محکومیت با چند پزشک زیر میزی بگیر را از مهمترین موضوع پرونده های مورد رسیدگی این اداره کل در این بخش بوده است

به گفته وی مراکز عمده تهیه و توزیع مواد غذایی شامل رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی، قنادی، انبار، فروشگاه زنجیره‌ای و…؛ نمایشگاه‌های بهاره،‌میادین میوه و تره بار، جایگاه‌های سوخت، آمبولانس‌های خصوصی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه از دیگر مراکز مورد نظارت هستند.

 طرح های نوروزی

 صالحی همچنین با اشاره به اجرای طرح ویژه نوروزی که از ۱۵ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین ۹۷ برگزار می شود افزود: درطرح نوروزی امسال در هر شهرستان یک تیم و در مرکز استان ۳ تیم شامل تمامی نمایندگان نهادهای مربوطه به صورت سیار فعال خواهند بود و به صورت گشت زنی بازار را رصد می‌کنند.

وی گفت:این طرح با همکاری سازمان صنعت معدن تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان دامپزشکی،‌حمل و نقل و پایانه‌ها، نیرو انتظامی، اتاق اصناف، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های متصدی خدمات مربوط به سفرهای نوروزی اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: شرکت‌های مسافرتی فروش بلیت،‌ مراکز اسکان و پذیرایی،‌زیارتی، اقامتی؛ اماکن تاریخی، تفریحی و فرهنگی، از اماکن مورد نظارت در طرح نوروزی هستند که به صورت ویژه رصد خواهند شد.

صالحی گفت: از حقوق تولید کننده هم دفاع می‌کنیم چرا که در سازمان تعزیرات با قاچاق برخورد می‌شود، تولیدکننده پایبند به قانون حضور تعزیرات را آرام بخش و حامی می‌داند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *