استقلال سازمان تامین اجتماعی باید حفظ شود

زهرا نصیری

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان ، با اشاره به اصل ۵۳ قانون تامین اجتماعی در استقلال این سازمان گفت: منابع سازمان و حق بیمه های دریافتی از کارگران،  دریافتی های دولت محسوب نمیشود که نیاز به واریز در حساب خزانه دولت داشته باشد.

محمد گورابی، اموال سازمان تامین اجتماعی را حق الناس نامید و گفت: این سازمان با قانونمندی و امانت داری در هزینه ان از طریق ارایه خدمات کمی و کیفی بیمه ای و درمانی به مخاطبان اهتمام دارد.

وی با اعتراض به تصویب لایحه بودجه  این سازمان در سال ۹۷ توسط مجلس خواستار بازنگری مجلس و حمایت دولت  با هدف کمک به پایداری صندوق تامین اجتماعی شد.

گورابی افزود: بر اساس قانون تصویبی مجلس، در لایحه بودجه سال آینده «سازمان تأمین اجتماعی مکلف است تمامی سهم درمان را  به عنوان هزینه درمان تأمین اجتماعی بصورت  متمرکز به خزانه دولت واریز گردد.

وی با اشاره به اینکه استقلال سازمان تامین اجتماعی باید حفظ شود افزود: با مصوبه اخیر مجلس، منابع درمان سازمان تأمین اجتماعی به خزانه دولت منتقل خواهد شد که این یک زنگ خطر جدی برای پاسخگویی به تعهدات می باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان به پرداخت مستمری بازنشستگان در موعد مقرر اشاره کرد و گفت: درصورت عدم تامین نقدینگی، سازمان در پرداخت تعهدات خود و مستمری بازنشستگان با مشکل مواجه می گردد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *