باغبادران، بهشت گردشگران

معصومه آقابابایان

جلسه ستاد نوروزی شهرداری باغبادران با سخنرانی شهردار و حضور جمعی از مسئولان ادارات خدمت رسان در ساختمان شهرداری باغبادران برگزار شد. در این جلسه که مسئولان شهرداری، نیروی انتظامی، هلال احمر، آموزش و پرورش، اداره آب و فاضلاب، مخابرات و اورژانس حضور داشتند، اقدامات لازم از سوی نهادهای مربوطه برای رفاه حال مسافران نوروزی بررسی شد.
اردشیر محمدی شهردار باغبادران گفت: باغبادران به لحاظ شرایط و ظرفیت‌هایی که دارد، در بین شهرهای استان استثناست؛ این استثنا باعث شد که سال گذشته بیشترین جذب مسافر را در ایام نوروز، یعنی نزدیک به ۷۰ هزار نفر، داشته باشیم.
وی اعلام کرد: در باغبادران حدود ۱۲ هزار نفر ساکن هستند ولی ما در طول سال به حدود ۵۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهیم.
محمدی افزود: بعد از اصفهان و کاشان، باغبادران سومین شهر از لحاظ گردشگری محسوب می‌شود و این آمار، همکاری بیشتر استان را برای ارائه خدمات به مسافران می‌طلبد. این در حالی است که ما امسال افزایش ۲۰ درصدی مسافران را پیش‌بینی کرده‌ایم. در ایام نوروز سال گذشته با همراهی و همدلی بین خدمت‌رسانان شهر باغبادران هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت خدمات مناسبی به مسافران نوروزی ارائه شد. امسال به دلیل نزول رحمت الهی و غنی‌تر شدن رودخانه زاینده رود در این منطقه، مردم مسافرت‌های یک یا چند روزه بیشتری به پارک ساحلی باغبادران خواهند داشت.
شهردار باغبادران اضافه کرد: خوشبختانه امسال به عنوان تسهیلات برای مسافران نوروزی اقدامات بیشتری انجام شده است. همچنین امسال با استقرار ایستگاه راهنمایی مسافران در ورودی شهر، نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر و اورژانس همچون سال‌های گذشته در ارائه خدمات به مسافران آمادگی لازم را دارند.
وی گفت: در سال گذشته با همکاری نیروی انتظامی و بسیج، از بابت مشکلات ترافیکی، حمل و نقل جاده‌ای و برون شهری، ایمنی و امنیت مسافران هیچ دغدغه‌ای نداشتیم. امسال هم امیدواریم با همت و همدلی که با مجموعه ادارات و ارگان‌های شهر باغبادران و استان اصفهان صورت گرفته، خدمات بهتر و بیشتری به مسافران ارائه کنیم. با وجود جاذبه‌های گردشگری این مکان، متاسفانه تاکنون اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری تنها سازمانی است که در این زمینه پاسخگو نبوده است. غیبت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در حوزه گردشگری باغبادران بسیار باعث تعجب است؛ جای تأسف است که این ارگان در باغبادران هیچ رد پایی ندارد.
محمدی افزود: برای آشنایی بیشتر مسافران با اماکن تاریخی و گردشگری این شهر، بسته‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی از اماکن عمومی و خدماتی و معرفی اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری توسط شهرداری در ایستگاه‌های اطلاع رسانی ورودی شهر توزیع خواهد شد. همچنین حضور نیروهای اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر در کنار نیروی انتظامی و شهرداری بسیار مؤثر خواهد بود.
محمدی اضافه کرد: با کشیک شبانه روزی ارگان‌های نیروی انتظامی، نیروی مقاومت بسیج، پلیس راهور، هلال احمر، اورژانس ۱۱۵ مجموعه بهداری‌ها و درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، مسئولان شهرداری، آموزش و پرورش، مخابرات، نانوایی‌ها و … اوقات خوشی را در تعطیلات نوروز در باغبادران برای مهمانان عزیز آرزومندیم.
وی افزود: امسال با هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد و در جهت فرهنگ‌سازی بهداشت محیط زیست در سه زمان قبل، حین و پس از ایام نوروز به جمع آوری زباله‌های حومه پارک ساحلی اقدام می‌کنیم و همچنین با ارائه پلاستیک زباله در ورودی‌های پارک ساحلی در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین توسط پاکبانان، از شهروندان فهیم و مهمانان نوروزی انتظار خواهیم داشت آلودگی محیط زیست به حداقل برسد.
محمدی در ادامه شهروندان باغبادران را مردمی فهیم، با فرهنگ و مهمان نواز خواند و همکاری و همدلی مردم و مسئولان ستاد نوروزی را همچون گذشته خواستار شد.
شهردار باغبادران در پایان خاطر نشان کرد: با هماهنگی و همدلی همه مسئولان ستاد نوروزی، اوقات خوشی را در حاشیه زاینده‌رود برای مهمانان نوروزی رقم خواهیم زد.
سعید جانی‌پور، مدیر روابط عمومی شهرداری باغبادران نیز در جلسه این ستاد، از برگزاری مراسم شاد و مفرح نوروزی در این شهر خبر داد.
وی افزود: از ۲۴ اسفند ماه جشنواره عیدانه را با مراسم شبی با شهدا در گلستان شهدای شهر آغاز خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: همچنین در روز دوشنبه، بیست و هشتم اسفند ماه برای اولین بار در شهر باغبادران کاروان شادی برگزار می‌شود. اتوبوس آذین بندی شده همراه با ننه سرما و عمو نوروز با هدایایی ویژه کودکان که نوازندگان سرنا و دهل با لباس محلی آنها را همراهی می‌کنند، در تمام محلات شهر به گردش پرداخته و شروع فصل بهار را به مردم اعلام می‌کند. نمایش خیابانی، نمایش طنز، نمایش پنهان با موضوع زیست محیطی و پوشش صوتی پارک ساحلی با موج رادیو باغبادران از برنامه‌های شهرداری در ایام نوروز خواهد بود.
جانی پور در ادامه از برگزاری غرفه‌های فروش سوغات محلی، صنایع دستی، رستوران، بازی‌های فکری کودکان، گریم کودک، گل بازی و سفالگری و فوتبال دستی بزرگسالان در این ایام خبر داد.
وی افزود: مردم شهرستان و مهمانان نوروزی امسال شاهد مراسم متنوعی در جشن عیدانه از جمله خیمه شب بازی مبارک، شاهنامه خوانی توسط دختران و پسران خردسال، اجرای موسیقی سنتی و همچنین مسابقه عکس «من و المان‌ها» از همشهریان و مسافران در کنار المان‌های نوروزی خواهند بود. در اختتامیه این جشن نیز مسابقه برترین سبزه و تخم مرغ رنگی نوروز ۹۷ برگزار می‌شود که برای اولین بار در شهرستان انجام خواهد شد.
جانی پور عنوان کرد: رونمایی از سایت و سامانه شهرداری و شبکه‌های مجازی نیز از دیگر برنامه‌های کمیته فرهنگی خواهد بود که در قالب انیمیشن و طنز، آموزش‌های فرهنگی ودوستی با محیط زیست را به سمع و نظر مخاطبان می‌رساند.
گفتنی است بخش باغ بهادران یا همان باغبادران با مرکزیت شهر باغبادران در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان واقع شده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *