در اصفهان فقط پُز ۲۳ هزار شهید را دادیم

زهرا نصیری

نزدیک به ۱۸۵ شهید مدافع حرم در اصفهان داریم که حدود دو سوم آن‌ها از شهدای افغانی هستند، مسائل حقوقی اهانت به شهدا نیز پیگیری می‌شود و باید پیگیری کنیم که خدشه‌ای به مقام شهدای مدافع حرم وارد نشود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در نشست پایان سال خود با رسانه ها به این مطلب اشاره داشت که ما در اصفهان فقط پُز ۲۳ هزار و ۶۰۰ شهیدمان را دادیم و الا کاری هایی که برای شهدای زنده می کردیم در حد حرف باقی مانده است .

  داریوش وکیلی، یکی از خلاء های موجود در اصفهان نبود مرکز جامع توان‌بخشی ایثارگران دانشت و گفت: این طرح دردولت‌های قبل مصوب شده اما هنوز کلنگ زنی هم نشده است، در مورد سالن گلستان شهدا نیز شاهد بودیم که بیش از ۳ بار کلنگ خورد تا نهایتاً امروز در حال ساخت است.

وی درباره واگذاری سینما هایی که تحت مالکیت بنیاد شهید بوده است گفت:در سال ۹۱ سینما ایران و چند سینمای دیگر در اختیار بنیاد شهید بوده است که در سال ۹۱ به بانک دی واگذار شد و بعد از سال ۹۲ که رهبر انقلاب دستور دادند که سینماها در اختیار حوزه هنری قرار بگیرد، همه سینماها با توجه به دستور مقام معظم رهبری به حوزه هنری واگذار شد و این توافقات در اصفهان صورت نگرفت.

وی در مورد ساخت فیلم شهید خرازی به این مسئله تاکید داشت: در سنوات قبل فیلمی برای شهید خرازی ساختیم اما توجه ویژه‌ای که باید به رشادت‌های شهید خرازی می‌شد در ان لحاظ نگردید، با توجه به اینکه اصفهان دارای فرماندهان بسیاری در عرصه دفاع مقدس بوده است لازم است تا در این زمینه بودجه های فرهنگی اختاصاص یابد تا بتوانیم فیلم هایی از زندگی ان ها تهیه کنیم .

 وی در باره برخی نیاز های ویژه جانبازان به تجهیزات پزشکی گفت: هیچ جای ایران کیسه کلستومی وجود ندارد، از وزارت بهداشت هم پیگیر شدیم، قول می‌دهیم جانبازانی که مشکلی در تأمین آن دارند مشکلشان را حل کنیم.

وکیلی با اشاره به این که  ۶ هزار و ۲۹۲ نفر از فرزندان ایثارگر فاقد شغل هستند و انتظار داریم همه دستگاه‌ها تلاش کنند تا شغل فرزندان این ایثارگران را به سرانجام برسانند افزود: امروز بیش از ۴ هزار نفر از والدین شهدا و جانبازان ما صعب‌العلاج هستند و نزدیک به ۷۰۰ نفر از ایثارگران و فرزندانشان نخبه هستند. فرهنگ اعلام شهدای ما چاپ شده است که متشکل از ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید ما است، کتاب فرهنگ نامه ۴۰۰ سردار شهید ما در شرف چاپ است که دو جلد آن آماده چاپ است؛ ۸۰۰ هزار برگ دیجیتال از آثار شهدا جمع آوری شده که آماده عرضه به جامعه است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *