مشکلات کشاورزان اصفهان را به گوش مسئولان رسانده ایم

زهرانصیری

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان پس از یکسال به جمع خبرنگاران آمد تا از برنامه های حوزه کاریش که در بخش های مختلف برای مردم در ایام نوروز تدارک دیده است سخن بگوید.

مسعود احمدی افزادی،در پاسخ به پرسش های خبرنگارکیمیای وطن مبنی بر عملکرد صداوسیما برای ابلاغ مشکلات آب و هوای اصفهان و مشکلاتی که در این استان وجوددارد به این مسئله اشاره داشت: در بحث زاینده رود و مشکلات کشاورزان همکاران ما برنامه‌های مختلفی داشتند تا از مسؤولان پاسخ‌ها را گرفته و به گوش مردم برسانند، رسانه ملی باید هر مشکلی را که مطرح می‌کند راهکار آن را نیز توسط مسؤولان مطرح کند؛ در حوزه مشکلات کشاورزان نیز مشکل را مطرح کردیم و مدیران هم در سطح ملی و استانی راهکار دادند و امروز می‌بینیم که پرداخت بخشی از حق آبه‌ها در حال انجام است.

وی در مورد پوشش مشکلات کشاورزان شرق وبازنشستگان اصفهان نیز گفت :بیش از ۱۰ روز است در حوزه های خبر و سیما ورادیو در حال اطلاع رسانی درست و منطقی البته با ارائه راهکار حل مشکلات کنار بیان مشکل هستیم.

وی در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار کیمیای وطن مبنی ساخت مستند و فیلم های تلویزیونی برای شهدا به خصوص سرداران شهید گفت: برای استانی که ۲۳ هزار شهید دارد باید اراده قوی همه دستگاه‌ها شکل بگیرد تا مستندات و فیلم‌هایی برای شهدا و مفاخر اصفهان ساخته شود، برای تولید سریال و مستند شهید بهشتی با همه دستگاه‌ها مکاتبه داشتیم تا تولیدات فاخری در این رابطه داشته باشیم و برای ساخت فیلم از شهید خرازی نیز اقداماتی انجام شده است.

 وی در رابطه با تجدید نظر در پخش فیلم ها و سریال هایی که به صورت ویژه از شبکه اصفهان پخش شود و مردم این شهر مرتبا شاهد تکرر در پخش فیلم های پخش شده نباشند افزود:باید بدانید که خریداری فیلم ها از مرکز انجام می شودو اینکار نیز هزینه های زیادی در بر دارد ولی ما تلاش کرده ایم که امسال فیلم های خوبی را برای تعطیلات نوروزی مردم به نمایش بگذاریم ، البته   اصفهان مخاطبان بسیار سخت گزین و سخت پسندی دارد و حق دارند که برنامه های خوب از ما طلب کنند زیرا اصفهانی ها  ذائقه بسیار خوبی دارند.

وی اضافه کرد:در تلویزیون در سال ۹۶ براساس آخرین آمار ۷۴ درصد بیننده شبکه اصفهان بوده‌اند و در رادیو هم ۳۸ درصد شنونده رادیو بوده‌اند میزان رضایت هم بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که برای اولین بار یک کنفرانس با مشارکت عمومی دستگاه‌های مختلف برگزار کنیم که در سطح کشور تاکنون برگزار نشده است افزود:بعد از ۲۰ سال مجهزترین و جدیدترین حوزه خبری را در ساختمان تاریخی ولایت آماده کردیم و در حال بهره‌برداری اولیه از آن هستیم؛ بهره‌برداری نهایی از این استودیو نیز در اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: البته این به این معنا نیست که مشکلاتی نداریم، سال ۹۶ را با مشکلات جدی مالی رو به رو بودیم،نمی‌توانم تنگناها را نام ببرم، اما رخدادهای خوبی را برای سال ۹۷ رقم خواهیم زد.

وی ادامه داد: یکی از سریال‌های تاریخی که در سال ۹۷، خواهیم داشت سریالی بنام «هیچ کاره» با ماهیت اقتصاد مقاومتی و در قالب طنز است که در ایام نوروز پخش خواهد شد، همچنین برنامه مشاعره‌ای با لهجه اصفهانی خواهیم داشت، علاوه بر این برنامه‌ها زنده‌رود، ستاره چینی و تماشاخانه نیز ویژه برنامه‌هایی خواهند داشت.

احمدی ابراز داشت: با توجه به سفرهای راهیان نوری که در این ایام برگزار می‌شود؛ ارتباط زنده با کاروان راهیان نور نیز در برنامه‌های نوروزی قرار دارد،با توجه به میلاد امام علی(ع) نیز برای ۱۱ فروردین ویژه برنامه‌های خوبی داریم، دو ویژه برنامه برای شهادت حضرت زینب به نام مدافعان حرم خواهیم داشت که شامل ۲ مستند است؛ همچنین ویژه برنامه سال تحویل به نام «ناز نوروز» از ساعت ۱۳ در چهل‌ستون آغاز و تا اذان در این مکان اجرا خواهد شد، سپس بعد از اذان مغرب با حال و هوای شهادت امام هادی(ع) و در گلستان شهدا تا ساعت ۲۰ برنامه ادامه خواهد داشت و این برنامه با حضور هنرمندان ملی و هنرمندان سریال پایتخت ۵ اجرا خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *