نرخ بیکاری در اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است

فاطمه احمدی

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت میراث فرهنگی و حفظ آن در شهرضا، اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی شهرضا به همراه مردم باید از میراث فرهنگی حمایت کنند در شهرستان‌های دیگر مردم از این فرصت نهایت استفاده را می‌کنند.

سمیه محمودی با بیان این‌که در کمیسیون اجتماعی مجلس تشکیل وزارت میراث فرهنگی مطرح و فوریت تشکیل وزارت‌خانه میراث فرهنگی مطرح شد، افزود: در این راستا کمیسیون ویژه تشکیل و جلسات مختلفی برگزار شد و به تصویب کمیسیون رسید.

* ضرورت تشکیل وزارت میراث فرهنگی

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تشکیل وزارت میراث فرهنگی هنوز در دستور کار صحن مجلس قرار نگرفته است، گفت: با تشکیل این وزارت‌خانه نظارت مجلس بر میراث فرهنگی بیشتر می‌شود.

وی با بیان این‌که اگر وزارت‌خانه میراث فرهنگی تشکیل شود ارتباط بین مجلس و میراث بیشتر می‌شود و میراث فرهنگی رشد پیدا می‌کند، بیان داشت: در حال حاضر فرصت بسیار خوبی برای گردشگری و صنایع دستی است، مردم از فضاهای مدرن خسته شدند و به سمت فضای سنتی پیش رفته‌اند.

محمودی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان شهرضا و روستاهای آن، ادامه داد: مردم باید از این فرصت استفاده کنند، گردشگری خود یک فرصت اشتغال‌زایی است.

وی با بیان این‌که اشتغال تنها کار دولتی نیست، اضافه کرد: یک خانه سنتی بازسازی شده درآمد آن از یک هتل بیشتر است و باید در این راستا به مردم اطلاع‌رسانی شود.

* شهرضا شهر ملی سفال و سرامیک است

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران کم‌آبی و معضل آبیاری در کشاورزی در شهرضا، اظهار کرد: صنایع دستی تحت تأثیر شرایط کشور است و بهترین ظرفیت برای اشتغال‌زایی در حال حاضر صنایع دستی و گردشگری است که مغفول مانده است.

وی با اشاره به اعطای عنوان شهر ملی سفال و سرامیک به شهرضا، گفت: بعد از گذشت یک سال از این عنوان تابلوی شهر ملی سفال و سرامیک در شهرضا بالا رفته است که این اتفاق باید در مدت یک ماه انجام می‌شد.

محمودی با تأکید بر این‌که باید در این مدت در راستای سفال و سرامیک اقدامات بیشتری در شهرضا انجام می‌شد و تاکنون اقدام مناسبی انجام نشده است، افزود: اگر بخواهیم به هنر سفال شهرضا رتبه دهیم، نمی‌توانیم رتبه خوبی دهیم اگر شهرضا به امتیازات لازم در این راستا نرسد، ممکن است این عنوان از شهرضا گرفته شود.

وی با تأکید بر این‌که باید جمعیت شاغل شهرضا در سفال و سرامیک افزایش پیدا کند، بیان داشت: باید در سطح شهرستان از المان‌های سفال بیشتر استفاده شود.

* نرخ بیکاری در اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم ایجاد رشته سفال و سرامیک در شهرضا، اضافه کرد: حفظ عنوان ملی سفال و سرامیک شهرضا، همت مسؤولان و مردم را ‌می‌طلبد.

وی با اشاره به این‌که استان اصفهان به عنوان یک استان گردشگر است اما نرخ بیکاری در آن ۱۷ درصد و از میانگین کشوری بالاتر است، تأکید کرد: روستای اسفرجان به عنوان روستای گردشگر در سال ۹۵ انتخاب شد و باید از فرآورده‌ها و ظرفیت‌های روستا استفاده کرد.

محمودی بیان داشت: شهرضا ظرفیت‌های بالایی در زمینه گردشگری و صنایع دستی دارد اما استفاده‌کنندگان از این ظرفیت‌ها کم است و باید از مسؤولان در این زمینه درخواست کمک کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *