ذخیره خونی اصفهان در سال ۹۷ مطلوب است

حدیث بابایی

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان در رابطه با ذخیره خونی استان اصفهان اظهار کرد: کاهش ذخیره خونی در استان اصفهان مربوط به ایام نوروز بوده و آن هم به دلیل مراجعه کمتر مردم برای اهدای خون در این زمان است اما با پایان تعطیلات نوروزی و از ۱۴ فروردین ماه تا امروز حجم مراجعات مردم و اهداکنندگان خون افزایش یافته و مطلوب است.

مجید زینلی با اشاره به مطلوب بودن ذخیره خونی استان اصفهان افزود: از این بابت نگرانی نداریم اما این دلیل نمی‌شود که مردم مراجعه نکنند و ما منتظر هستیم که مردم همچنان برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی به طور میانگین روزانه حدوداً ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر اهداکننده خون داشتیم که این مراجعات از چهاردهم به طور میانگین به بالای روزانه ۳۰۰ مراجعه‌کننده رسیده است و همچنان ادامه دارد.

وی در رابطه با گروه‌های خونی مورد نیاز خاطرنشان کرد: گروه‌های خونی منفی به ویژه O منفی همیشه مقداری کم است و مورد نیاز است و از افراد دارای این گروه خونی برای اهدای خون دعوت می‌کنیم تا به مراجعه به مرکز انتقال خون همچون گذشته با ما همراهی کنند.

زینلی ابراز داشت: افرادی که برای نخستین بار برای اهدای خون مراجعه می‌کنند حتماً کارت ملی به همراه داشته باشند و از نظر جسمی در سلامت بوده و مصرف دارو نداشته باشند، از لحاظ سنی افراد ۱۶ تا ۶۵ سال می‌توانند اهدای خون داشته باشند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *