تعویض ۸۰۰۰ جلد شناسنامه در فولادشهر طی ۲۰ ماه گذشته

کبری قریشوندی – فولادشهر

رییس شورای اسلامی فولادشهر در بازدید از اداره ثبت احوال این شهرگفت : فولادشهر بزرگ ترین بخش یکپارچه کشور است و رنگین کمانی از اقوام مختلف و ولایتمدارکه با همدلی درکنار یکدیگر زندگی می کنند.

علی محمد لیموچی افزود : فولادشهر ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و رو به توسعه نیز می باشد .او گفت: با وجود مسکن مهر با ۳۲ هزار واحد مسکونی ، دومین شهربزرگ ایران است و این می طلبد که فضای فیزیکی و امکانات لازم درادارات جهت رفاه حال شهروندان و رضایمتندی آنان باشد و شورای اسلامی پیگیری های لازم جهت برآورده شدن مطالبات این اداره را در دستور کار قرار می دهد.

در ادامه رییس اداره ثبت احوال فولادشهر گفت:سازمان ثبت احوال وظیفه گردآوری چهار دسته اطلاعات اصلی مانند زادولد،مرگ و میر،ازدواج ، طلاق و نیز صدور شناسنامه و … را برعهده دارد.

اکبر احمدی با بیان اینکه در خرداد سال ۹۵ اداره ثبت احوال فولادشهر رسماآغاز به کار کرد،گفت:این اداره در ابتدا با مشکلاتی مواجه بوده و هم اکنون نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم می کندکه مهم ترین آن ها کمبود فضای فیزیکی و نبود نیروی کافی است. همچنین از لحاظ مالی محدود می باشد و مظلوم واقع شده است.

وی ادامه داد: از پیامدهای محدودیت فضای فیزیکی ثبت احوال فولادشهر این است که عکس از ارباب الرجوع برای کارت هوشمند ملی در سالن انتظار گرفته می شود و با توجه به اینکه تعداد افراد زیادی به این اداره مراجعه می کنند مکان کافی و مناسب جهت نشستن برای آنان نیست و بالاجبار ساعت ها می ایستند.

احمدی گفت : سازمان ثبت احوال کشور با داشتن گذشته ای پر تلاش و آینده ای پرفروغ در آستانه صد سالگی قرار گرفته است.ناگفته نماند اولین شناسنامه در سال ۱۲۹۷ در تهران با نام فاطمه ایرانی به ثبت رسید و پس از گذشت یک قرن اسامی مذهبی دختر و پسر در رده های اول هستند.

به گفته وی : آمارمتولدین سال ۹۵، ۷۹۵ نفرو سال ۹۶، ۹۷۱ نفر بوده اند.همچنین در سال ۹۵، ۲۰۷نفر و در سال ۹۶، ۲۱۴ نفر فوت کردند. همچنین آمار ازدواج در سال ۹۶ نسبت به سال قبل با افزایش همراه بود.احمدی اضافه کرد:طی ۲۰ ماه گذشته ۸۰۰۰ هزار جلد شناسنامه تعویض و ۲۰ هزار قطعه کارت هوشمند ملی صادر و تحویل داده شد.

رییس اداره ثبت احوال فولادشهر از مسئولان در خواست کرد،فضای مناسب به این اداره اختصاص دهند تا بتواند خدمات بهینه و حداکثری را به مردم ارائه دهد چرا که رضایت مردم از اهداف این اداره است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *