اصفهان می‌تواند معین چند استان کشور باشد

فرزانه افسرطه

بیست و نهمین جشنواره امتنان از کارگران نمونه با هدف گرامیداشت هفته کار و کارگر با حضور مقامات کشوری و استانی، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از کارگران و واحدهای نمونه کارگری به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

محجسن نیرومند، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به مناسبت ۲۸ آوریل مصادف با ۸ اردیبهشت، روز جهانی ایمنی و بهداشت محیط کار جوان، مهمترین مولفه تولید را نیروی کار و منابع انسانی اعلام کرد که علیرغم پیشرفت سیستم های هوشمند و ربات ها، نقش نیروی انسانی هر روز برجسته تر می گردد.

وی از ۲۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای ایجاد اشتغال در استان خبرداد و افزود: مشکل ما کمبود نیروی انسانی کارآمد، مبتکر و خلاق است و برگزاری این جشنواره با هدف تشویق به ابتکار و نوآوری، تقویت روحیه جمعی، خودباوری و ارتقائ کیفیت واحدهای تولیدی برای کاهش خروج ارز از کشور است.

وی گفت: ۸ کارگر نمونه در استان اصفهان انتخاب شدند و از ۶ کارگر نمونه در کشور، ۱ نفر اصفهانی است. همچنین، از ۳ کارگروه نمونه در کشور، یک کارگروه از اصفهان است.

امنیت شغلی، حفظ کانون خانواده، کاهش ضایعات و بالا بردن سطح بهره وری

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی عالی کار با تکریم یاد ۶ هزار شهید کارگر استان، با تاکید بر نقش وفاق بین کارگر و کارفرما در توسعه، هفته کارگر را فرصتی برای دریافت مطالبات کارگران از دولت و کارفرمایان عنوان نمود و مهمترین دغدغه کارگران را امنیت شغلی، حفظ کانون خانواده، کاهش ضایعات و بالا بردن سطح بهره وری نام برد.

وی با تاکید بر رعایت ایمنی و بهداشت در کار، افزود: حوادث ناشی از کار، ۴ درصد از تولد ناخالص ملی را هدف قرار می دهد که خسارت سنگینی را به ما تحمیل می کند. معینی با انتقاد از مسکوت ماندن قراردادهای موقت کار از سه دهه گذشته تاکنون که موجب تضعیف منافع کارگر شده است، اخراج کارگران بدلیل برخوردهای سلیقه ای کارفرمایان را ناعادلانه خواند و خواستار رسیدگی به مشکلات بیمه کارگران شد.

یکی از دلائل بالا بودن نرخ بیکاری در اصفهان، سرمایه گریز بودن استان است

محسن مهر علیزاده نیز در این جشنواره ، اظهار داشت: در استان اصفهان صدها واحد تولیدی داریم که به شکل مریض ‌گونه اداره می‌شود که باید اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این زمینه پاسخگو باشد.

وی بیان داشت: برخی واحد تولیدی با ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ درصد فعالیت می کنند و حتی با صفر درصد ظرفیت و کاملا راکد دایر است که باید اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این خصوص نیز پاسخگو باشد.

مهر علیزاده، با تاکید بر تاثیر مهارت کارگران در افزایش بازده کار، تقویت ظرفیت کار و نظارت بر اجرای کار، چگونگی بهره برداری و رسیدگی به نتایج کار را از نظر پایداری کار، تولید و اقتصاد و حفظ اشتغال ضرورثی خواند.

وی یکی از دلائل بالا بودن نرخ بیکاری در اصفهان را سرمایه گریز بودن استان دانست و از برخی مدیران استانی بلحاظ ارزش قائل نبودن برای سرمایه گذار انتقاد کرد.

اصفهان می‌تواند معین چند استان کشور باشد

سید حمید کلانتری، معاون امور تعاون در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان سخن امام خمینی(ره) که هرکس کار خود را خوب انجام دهد به حل مشکلات کمک کرده است، گفت: اگر مدیران، وظایف خود را بخوبی اجرا کنند، تحقیق و پژوهش انجام شود و کارها به نیروی متخصص و ماهز واگذار شود، مشکلات صنعت، جامعه کار و کارگر و اشتغال، با همفکری و وحدت حل خواهد شد.

معاون وزیر با اشاره به ظزفیت های بزرگ علمی، صنعتی و خبرگی در اصفهان، توصیه کرد: خط و خط بازی های سیاسی را کنار بگذارید و با وحدت برای حل مشکلات کشور و توسعه گام بردارید.

وی با بیان این که باید خود را نوکر مردم بدانیم، خاطرنشان کرد: استان اصفهان چشم و چراغ کشور و استانی ثروتمند و دارای دانشمندان فرهیخته است؛ با توجه به ظرفیت‌های استان اصفهان، این استان می‌تواند معین چندین استان کشور باشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *