اردستان از کانون‌های انتقال بیماری سالک در استان اصفهان است

حمید فرخی

رئیس مرکز بهداشت اردستان گفت: شهرستان اردستان، یکی از کانون‌های انتقال بیماری در استان اصفهان به شمار می‌رود و به دلیل وضعیت آب و هوا و نوع جنس خاک، در شمال شهرستان موارد سالک بیشتر دیده می‌شود.
حسن ذبیحی در گفت‌وگویی اظهار کرد: برنامه شش ساله کنترل سالک شهرستان اردستان با هدف ازبین‌بردن مخزن بیماری و کاهش موارد بیماری با تحت پوشش قراردادن مساحتی حدود هفت هزار هکتار از سال‌های ۸۷ تا ۹۲ انجام شده است.
وی افزود: شهرستان اردستان، یکی از کانون‌های انتقال بیماری در استان اصفهان به شمار می‌رود و به دلیل وضعیت آب و هوا و نوع جنس خاک، در شمال شهرستان موارد سالک بیشتر دیده می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت و معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: براساس پروتکل کشوری مبارزه با بیماری سالک هر سال پنج نوبت عملیات مبارزه با جوندگان به صورت لانه‌کوبی و طعمه‌گذاری در کانون‌های اصلی انتقال بیماری انجام می‌شود که در شهرستان اردستان این مناطق شامل شهر اردستان و روستاهای امیران و کچورستاق، شهر زواره و روستای تلک‌آباد و شهر مهاباد و روستاهای موغار، رحمت‌آباد، حیدرآباد و حسن‌آباد و خوش‌آباد بوده است.
ذبیحی با بیان اینکه بسیج سازندگی، تأمین نیروی عملیاتی برنامه را بر عهده داشته است، تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان تأمین هزینه و نظارت بر اجرای عملیات را بر عهده دارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *