استفاده از ظرفیت های مردمی در برگزاری جشن انقلاب

پروانه شریفی

نختسین جلسه ستاد عالی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز گذشته با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

محسن مهرعلیزاده در نختسین جلسه ستاد عالی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حدود ۹ ماه تا برگزاری جشن‌های دهه فجر باقی مانده است.

وی افزود: امسال باید جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را به صورت ویژه برگزار کنیم که از همین رو هرچند این جلسه در زمان مناسبی برگزار شده اما زمان زیادی هم تا ۲۲ بهمن باقی نمانده چراکه باید کارنامه عملکرد ۴۰ ساله خود را به مردم نشان دهیم.

استاندار اصفهان با اشاره به توطئه‌های دشمن از فردای پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷، ادامه داد: قائله‌های مختلف، طراحی کودتا، ترور شخصیت‌های برجسته نظام، جنگ‌های شهری، تحمیل جنگ ۸ ساله تنها بخشی از توطئه‌های دشمن است.

استاندار اصفهان ابراز داشت: در همین آشوب‌های دی ماه سال گذشته دشمن اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد عمر نظام اسلامی به بهمن‌ماه ۹۷ بکشد، باید به آن‌ها گفت شما عددی نیستید که برای جمهوری اسلامی پایانی را قائل شوید.

مهرعلیزاده یادآور شد: دشمن وحشی است و به هیچ چیز پایبند نیست و در عین حال اظهار نگرانی می کند که ایران به سلاح اتمی دستیابی نداشته باشد، ایران به دنبال بمب اتمی نبوده است اما حیوان های وحشی که هیچ خط قرمزی ندارند خود بمب اتمی دارند.

مسیر انقلاب اسلامی باید آسیب‌شناسی شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: لازم است پس از گذشت ۴۰ سال یک بازنگری در آرمان‌های انقلاب اسلامی صورت گیرد تا مسیر طی‌شده بررسی و آسیب‌شناسی شود.

جعفر عسگری در این جلسه اظهار کرد: امام حسین(ع) می‌فرمایند«در انجام کارهای خیر از هم پیشی بگیرید و فرصت‌ها را غنیمت شمارید».

عسگری اذعان داشت: شورای راهبردی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان اصفهان با محوریت ائمه جمعه در سراسر کشور تشکیل خواهد شد و استانداری اصفهان با کمک ۳ معاونت خود در پیشبرد برنامه‌ها فعال خواهد بود.

وی با بیان این که نهادهای مختلف باید در کارگروه‌های مختلف ستاد عالی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت کنند، تصریح کرد: به جز اعضای حقوقی از اعضای حقیقی نیز برای دخیل کردن نظرات مردمی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های ستاد استفاده می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: احکام افراد مؤثر در کارگروه‌ها و ستاد توسط نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان امضا خواهد شد و پس از تشکیل جلسات هر کارگروه، افراد در خصوص روند اجرای برنامه‌ها گزارش کار خواهند داد.

نباید از ظرفیت مردمی در برگزاری جشن انقلاب غافل شویم

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: نباید از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری بهتر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی غافل شویم چراکه دخیل کردن مردم در برنامه‌ریزی برگزاری مراسم بر شکوه‌ هرچه بیشتر آن می‌افزاید.

سردار مجتبی فدا با اشاره به تلاقی دهه فجر امسال با ایام عزاداری دهه فاطمیه اظهار کرد: باید از این ظرفیت فراهم‌شده نهایت استفاده را کرد.

وی با بیان این که چارچوب فعالیت هر کارگروه باید در ستاد عالی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان مشخص شود، افزود: همه فعالان این کارگروه‌ها از افراد حقوقی تشکیل شده و دولتی هستند.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: نباید از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری بهتر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی غافل شویم چراکه دخیل کردن مردم در برنامه‌ریزی برگزاری مراسم بر شکوه‌ هرچه بیشتر آن می‌افزاید.

جای خالی ایثارگران در کارگروه‌ها

داریوش وکیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز در این جلسه یادآور شد: جای آن بود که نقش ایثارگران که از هستی خود برای پیروزی و استمرار این انقلاب گذشتند، در یکی از این کارگروه‌ها مشخص می‌شد؛ اگر این موضوع طبق ابلاغ کشوری است باید به مرکز در این خصوص تذکر داده شود.

با توجه به آمارهای جهانی گزارش دهیم

طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با انتقاد از همپوشانی اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد عالی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: اقدامات کارگروه‌ها باید بر اساس حوزه‌های تخصصی تقسیم‌بندی شود.

وی افزود: در خصوص ارائه آمار نیز باید با توجه به آمارهای جهانی گزارش دهیم نه این که سال ۵۷ ایران را با سال ۹۷ مقایسه کنیم چراکه در این صورت گزارش‌ها صادقانه و جذاب‌تر خواهد بود و عملکرد ۴۰ساله را بهتر نشان می‌دهد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *