کنگره فرصتی برای دستیابی به علوم روز و گسترش تعاملات بین دانشگاهی است

فرزانه افسرطه

دکتر هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان در آیین افتتاحیه دهمین کنگره بین المللی مهندسی شیمی با اشاره به همکاری انجمن علمی مهندسی شیمی با دانشگاه اصفهان در برگزاری این کنگره، بیان داشت: در این رویداد بزرگ علمی میزبان ۴۰۰ نفر مهمان و ۲۵ نفر از اساتید خارجی هستیم و یکی از مهمترین مهمانان، رئیس جهانی انجمن شیمی و رئیس دانشگاه مونترال کانادا است. همچنین، اساتیدی از دانشگاه های اروپا، امریکا و ژاپن حضور دارند.

رئیس دانشگاه اصفهان از برپایی غرفه های نمایشگاهی در زمینه های شیمی و پتروشیمی و معرفی محصولات جدید همزمان با کنگره خبر داد و افزود: چون امسال، سال حمایت از کالای ایرانی است، این کنگره فرصت خوبی است که در زمینه شیمی و پتروشیمی، شرکت ها بتوانند تولیدات داخلی را در این نمایشگاه عرضه کنند. وی ارائه آخرین مقالات علمی در این کنگره که هنوز در جایی چاپ نشده اند را زمینه ای برای دستیابی به علوم روز و آخرین تحقیقات علمی و ایجاد تعاملات و همکاری های بین دانشگاهی دانست و افزود: در این کنگره، بسیاری از صاحبان صنایع شیمی و پتروشیمی حضور دارند و فرصت خوبی برای تقویت ارتباط بین علم و صنعت است. زیرا، ایده های جدید ارائه میشود و زمینه برای تندیل دانش به فناوری و تولید فراهم می گردد.

دکتر ساری، دبیر اجرایی دانشگاه اصفهان، در حاشیه افتتاحیه کنگره بین المللی مهندسی شیمی بیان داشت: بیشترین حضور اساتید و شرکت کنندگان خارجی در ایران بعد از انقلاب را، در این کنگره شاهدیم. وی، دستاوردهای حاصل از این کنگره را، موثر در ارتقائ تعاملات بین المللی دانشگاه اصفهان و ایده گرفتن برای صاحبان صنایع اعلام نمود. دکتر ساری با اشاره به حوزه های متنوع شیمی مثل نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دارویی و بهداشتی و صنایع نظامی، جایگاه دانشگاه های کشور را در مهندسی شیمی بواسطه وجود منابع نفت و گاز خوب ارزیابی کرد. وی در ادامه، از ارسال ۳۵۰ مقاله بصورت پوستر و شفاهی ارائه شده، ۷۰ مقاله برگزیده شده و در خاتمه، مقالات برتر برگزیده می شوند. دکتر ساری در مورد کاربردی شدن تحقیقات گفت: مرکز رشد دانشگاه اصفهان از تحقیقات دانشجویان حمایت می کند و بستری برای معرفی طرح های دانشجویی به صاحبان صنایع و ورود به عرصه تولید فراهم می سازد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *