افزایش ۲۴ درصدی پروازهای فرودگاه اصفهان

پروانه شریفی

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از افزایش ۲۴ درصدی پروازهای فرودگاه اصفهان خبر داد و گفت: سالیانه حدود ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار مسافر از فرودگاه اصفهان استفاده می‌کنند.

حسن امجدی در مراسم افتتاح سیستم هوشمند صدور روادید در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اظهار کرد: پایه گردشگری نسبت به سال ۹۱ حدود ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به افزایش پروازهای خارجی فرودگاه اصفهان افزود: میزان مسافران پروازهای فرودگاه اصفهان ۲۴ درصد افزایش داشته و به متولیان امر توصیه می‌شود که زیرساخت‌های خود را برای پذیرش بیشتر مسافران توسعه دهند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان، تصریح کرد: یکی از این زیرساخت‌ها توسعه ترمینال خارجی فرودگاه اصفهان است که در حال انجام بوده و تا پایان سال جاری حدود ۱۵ هزار متر مربع زیرساخت‌های ترمینال خارجی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که وقتی ظرفیت فضای ترمینال خارجی خود را افزایش دهیم، طبیعتاً پذیرای مسافران و گردشگران بیشتری خواهیم بود، ادامه داد: سالیانه حدود ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار مسافر از فرودگاه اصفهان استفاده می‌کنند که دلایل مختلفی در تأخیر پروازها وجود دارد که البته مسؤولیت تأخیرها برعهده شرکت‌های مسافربری است.

امجدی گفت: اگر باری از مسافران پروازهای مختلف فرودگاه مفقود شد و یا بار مسافران با تأخیر به مقصد رسید نیز از شرکت‌های مسافربری قابل پیگیری است.

امکان صدور ویزای فرودگاهی در اصفهان

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان از امکان صدور ویزای فرودگاهی در اصفهان خبر داد و گفت: از این پس گردشگران خارجی می‌توانند در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان روادید اخذ کنند که این امر موجب افزایش حضور گردشگر می‌شود.

علیرضا سالاریان نیز در مراسم افتتاح  سیستم هوشمند صدور روادید در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر در چند کلان‌شهر از جمله اصفهان، تهران، شیراز، تبریز و مشهد، ویزای فرودگاهی داریم.

وی ادامه داد: ویزای فرودگاهی به این معناست که تبعه کشور خارجی و توریستی که قصد ورود به ایران را دارد، از قبل وارد سایت وزارت خارجه می‌شود و سایت یک کد پیگیری به او خواهد داد که این کد رهگیری در فرودگاه و با تحویل به مسؤول مربوطه، صدور روادید انجام می‌شود.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: ممکن است تبعه خارجی این کار را انجام ندهد و بدون کد پیگیری وارد فرودگاه می‌شود که او هم می‌تواند نسبت به اخذ روادید فرودگاهی اقدام کند که البته با توجه به این که لازم است استعلام‌های لازم انجام شود، وقت بیشتری از او تلف خواهد شد.

سالاریان با بیان این که استقرار دستگاه‌هایی مانند پاسپورت‌خوان ضروری است، تصریح کرد: این دستگاه با همکاری وزارت امور خارجه و فرودگاه شهید بهشتی خریداری شده و مورد تأیید ناجاست؛ پاسپورت با قرار گرفتن روی دستگاه، اطلاعات مربوطه منتقل شده و روادید نیز صادر می‌شود.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان با بیان این که طبق آمار سازمان میراث فرهنگی در سال ۹۶، بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار گردشگر وارد اصفهان شده‌اند، تصریح کرد: این رقم در مقابل ۳۹ میلیون گردشگری که وارد ترکیه می‌شوند رقم بسیار ناچیز و نگفتنی است اما صدور روادید فرودگاهی می‌تواند در ورود گردشگر بیشتر به اصفهان کمک خواهد کرد.

وی تأکید کرد: گردشگری مهم‌ترین ظرفیتی است که اصفهان می‌تواند از آن استفاده کند و تحقق این امر نیاز به بازاریابی دارد؛ در جذب گردشگر تنها صدور آنی روادید مؤثر نیست بلکه مهم‌تر از همه بازاریابی است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *