تعاملاتی با کشورهای همسایه برای جذب دانشجو

فرزانه افسرطه

در آیین افتتاح ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی در اصفهان با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، در نشست با خبرنگاران، اهم فعالیت های این مرکز در استان و اهداف دانشگاه علمی کاربردی برای ارتقائ کمی و کیفی دانشگاه تشریح شد.

دکتر محمد حسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به رشد ۱۵ درصدی دانشگاه در سال ۹۵ نسبت به ۹۴، سیاست های وزارت آموزش و پرورش برای سوق دادن دانش آموزان به مراکز دانشگاهی را موجب افزایش تعداد دانشجویان عنوان کرد و افزود: در استان صفهان، ۴۰ مرکز داریم که ۲۵ مرکز از ظرفیت کافی برای پذیرش برخوردارند.

وی با اشاره به رشد مراکز تا ۱۰۰۰ تا سال ۹۲، عدم پیش بینی منطقی آموزش عالی، تغییرات نزولی رشد جمعیت و فضای رقابتی، محدودیت هایی برای مراکز آموزش عالی ایجاد شد ولی با توجه به اهداف علمی کاربردی برای آموزش های مهارتی، توانستیم سیر نزولی را به سیر صعودی تبدیل کنیم.

وی از رابطه مستقیم تربیت دانشجوی مهارتی با سطح کیفی، کاهش هزینه ها و ارائه خدمات بیشتر سخن راند.

دکتر امید، رسیدن به رشد ۳۰ درصد تا سال ۹۸ تا پایان برنامه ششم را دشوار دانست و گفت: برای ارتقائ کیفیت و افزایش آموزش های مهارتی، مراکز را ماموریتی می کنیم. هرچند بدلیل عدم شناخت و کم کاریهای گذشته، استقبال لازم نیست.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: برای جذب دانشجو از کشورهای همسایه، ارتقا و ترویج آموزش های مهارتی تلاش می کنیم، همچنین، امکان ایجاد مراکز رشد و نوآوری در دانشگاه های علمی کاربردی و تسهیلا سرمایه گذاری را فراهم نموده ایم.

وی از ارزیابی های جذب اساتید برتر و ارتقائ کیفیت در بازنگری محتوای دروس خبر داد.

دکتر امید، با اشاره به ۳۵۰ رشته کاردانی و ۴۵۰ رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته، ازفقدان یارانه برای آموزش های مهارتی ابراز تاسف کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی در پاسخ به خبر نگار کیمیای وطن در مورد نحوه جذب دانشجویان خارج از کشور گفت: تعاملاتی با کشورهای همجوار مثل عمان، کردستان عراق، بصره عراق، منطقه آزاد اروند، افغانستان برای جذب دانشجو بدون نیاز به ویزا انجام داده ایم، البته به لحاظ سیاسی محدودیت هایی داریم که برای رفع آنها تلاش می کنیم.

وی نیز از اعزام دانشجو در رشته عکاسی به کشور آلمان خبر داد و تاکید کرد: دانشجویان باید مطالبه گر ارتقائ کیفیت باشند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *