برخی مدیران استانی مزاحم مجلس و دولت‌اند

فرزانه افسرطه

دکتر کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار کیمیای وطن، بی‌تدبیری و کم‌کاری برخی مدیران را مخل فعالیت‌های دولت و مجلس دانست و گفت: این کم‌کاری‌ها، ما را مجبور به پرسش از وزرای مربوطه می‌سازد که این پرس‌وجوها، وقت زیادی از دولت و مجلس می‌گیرد.
وی با اشاره به برکات ماه رمضان، آن را فرصت خوبی برای مدیران توصیف کرد و افزود: اگر مدیران به دلیل ندانم‌کاری، نمی‌توانند برنامه‌های اداره و سازمان خود را مطابق با درخواست‌های بحق مردم تنظیم کنند، استعفا دهند.
کامران با ابراز اینکه چپ و راست افرادی را بر سر کار می‌آورند که گاهی بی‌دانش و گاهی بی‌عرضه‌اند و هزینه‌های زیادی به مردم نجیب و باغیرت تحمیل می‌شود،
تصریح کرد: از سویی نمی‌توانند ساده‌زیستی را پیشه کنند و از جیب مردم، منزل و خودرو خود را تغییر می‌دهند؛ ضمن آنکه آقازاده‌های آنها هم توقعات غیرمنطقی دارند و گمان می‌کنند در جایگاه رئیس هستند. متأسفانه این روند به خاله‌زاده‌ها و عمه‌زاده‌ها نیز کشیده شده است. از سوی دیگر نمی‌توانند در تکریم ارباب رجوع مطابق فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری عمل کنند.
وی توصیه کرد: در این راستا، مدیران باید از همین مردم بیاموزند و به وظیفه خود عمل کنند.
کامران با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که بارها فرمودند یک موی کوخ‌نشینان را به همه کاخ‌نشینان نمی‌دهم و سخن مقام معظم رهبری که فرمودند بنده نوکر مردم هستم، یادآور شد: پس از این سخن مقام معظم رهبری، حرف حساب مقامات چیست که با مردم به صورت اربابی برخورد می‌کنند؟
وی درباره نحوه برخورد مسئولان با مردم، به ذکر این سخن از امام رضا(ع) که فرمودند از همان دری که آمدید، برگردید، پرداخت و گفت: متأسفانه برخی از مقامات، درب پستویی دارند و از در دیگری می‌خواهند خارج شوند.
تکریم‌نکردن ارباب رجوع و حق‌الناس
نماینده مردم اصفهان در بیان ارائه درخواست اخیر خود به رئیس مجلس شورای اسلامی درباره بودجه گفت: فشار و گرانی پیشکش، با مردم به صورت اربابی برخورد نکنید.
وی با انتقاد از رفتارهای برخی نمایندگان که پیاده‌نشدن راننده را اهانت تلقی می‌کنند، اذعان داشت: آیا این افراد می‌توانند تکریم ارباب رجوع را بیاموزند؟ بنابراین نبود آنها به نفع محرومان است.
کامران با ابراز تأسف از گره کور صاحبان ثروت و قدرت افزود: بنده بارها به آنها گوشزد کرده‌ام؛ ولی امروز این رفتارها به حدی شدت یافته است که حق‌الناس را رعایت نمی‌کنند. امروز نجومی‌بگیران حاکم‌اند و خروجی آن، رفتارهای ضدتکریم ارباب رجوع است.
وی از ممانعت مجلس برای تحقق بودجه ۹۷ به صورت پلکانی خبر داد و اظهار کرد: براساس آخرین پاسخی که مجلس داده است، بودجه باید افزایش یابد.
مسئولان باید مثل مردم زندگی کنند
وی ادامه داد: امیدواریم همه این قانون‌شکنی‌ها برای کارمندان در رده‌های پایین‌تر خاتمه یابد و مقامات بالاتر نیز از خداوند طلب بخشش کنند.
کامران تحقق وحدت با مردم و مجلس را منوط به این دانست که مسئولان مثل مردم زندگی و فرض کنند وزیر، استاندار، شهردار و صاحب مقام نیستند؛ زیرا به غیر از مردم مظلوم و شهیدداده، چه کسی این مقام را به آنها داده است؟
وی با انتقاد شدید از افزایش هزینه‌های جاری، ادامه‌داشتن سفرهای خارجی غیرضروری در این اوضاع و احوال و اخذ ارز مأموریتی را نادرست خواند و تأکید کرد: سه قوه باید با جدیت با این موضوع برخورد کنند. علاوه بر این، همانند مردم عادی اجازه دهند در پاویون، چمدان‌های آنها را ارزیابی کنند و کالاهای خارجی را که به عنوان سوغات آورده‌اند، مقابل چشمان خودشان آتش بزنند؛ چون مقام معظم رهبری فرموده‌اند: کالای خارجی مصرف نکنید؛ بنابراین مقامات باید اول از خود شروع کنند که می‌تواند شامل یک عطر خارجی هم باشد.
وی گفت: امام خمینی(ره) زمانی امام شد که با یک استکان وضو می‌گرفت و در خورد و خوراکش نیز تغییری نکرد و مقام معظم رهبری در افطاری به یک خورش اکتفا کردند.
کامران اجرای قانون برنامه ششم را تنها راه نجات کشور دانست؛ زیرا در این قانون مصوب شده است که هر سه قوه باید هر آنچه را دریافت می‌کنند در سامانه به طور شفاف به مردم ارائه دهند.
وی یادآور شد: اکنون یک سال از تصویب این قانون می‌گذرد، ولی هیچ‌کس با مردم روراست نبوده است؛ چون چیزی در سامانه اعلام نکرده‌اند.
کامران برگشت به حال و هوای سال‌های ۵۸ را مستلزم بازستانی ثروت و دارایی مازاد ثروت پدر و مادر مسئولان دانست و با استناد به خطبه امیر مؤمنان به کارگزاران که «اگر دنیا به سراغ شما آمد، شما سراغ دنیا نروید»، گفت: متأسفانه عده‌ای نه‌تنها به سراغ دنیا می‌روند، بلکه دچار حرص و آز هم شده‌اند.
وی با تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر، از نبود امنیت برای انجام امر به معروف و نهی از منکر گلایه کرد و انسان‌های بی‌عمل را منافق نامید.
کامران با اشاره به مظلومیت فلسطین و دشمنی صهیونیست، حضور همه آحاد جامعه در روز قدس را باعث تضعیف صهیونیست خواند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *