ترویج فرهنگ امربه معروف، با تکیه بر قرآن و جذب مخاطبان قرآنی از اهداف نمایشگاه است

فرزانه افسرطه

پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت با شعار “قرآن کتاب زندگی” به میزبانی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه با حضور موسسات و تشکل های قرآنی از ۵ تا ۱۱ خرداد مصادف با دهم تا شانزدهم رمضان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار می گردد.

در نشست خبری که به مناسبت برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت برگزار شد، یارمحمدیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با اشاره به حضور ۱۵۰ مشارکت کننده فعال در عرصه های قرآنی دراین نمایشگاه، بیان کرد: نمایشگاه قرآن و عترت با همکاری شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل اوقاف، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهادها، اتحادیه های قرآنی و تشکل هایی که در حوزه قرآن، دستاوردهای جدیدی داشته اند، به مدت یک هفته برگزار می شود. وی از حضور سازمان های فعال در نشر کتب و تولیدات قرآنی، هنری –قرآنی، قضای مجازی و دانشگاه ها و مراکز آموزش علوم قرآنی در این نمایشگاه خبر داد. یارمحمدیان از برگزاری برنامه های جانبی با عناوین همایش خانواده و قرآن، کتابت قرآن کریم با حضور انجمن خوشنویسان و استید مطرح ، یادواره شهدای قرآنی و تجلیل از خانواده های معظم شهدا، شب شعر به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) با حضور شعرای برجسته استانی و کشوری، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و تجلیل از فعالان قرآنی، اجرای تئاتر ها و نمایشهای قرآنی با همکاری شهرداری اصفهان خبر داد. وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تاثیر وظیفه شناسی، امر به معروف و نهی از منکر بعنوان یکی از دستورات قرآن در امور زندگی روزمره و رفع بسیاری ازمشکلات و ناهنجاری های جامعه تاکید کرد و گفت: اگر همه دستگاه ها و نهادها به وظایف خود عمل نمایند، از مشکلات بسیاری رهایی می یابیم.

حجه الاسلام ابوالفضل یعقوبی، رئیس دفتر توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، از تشکیل شورایی با حضور مدیران کل اوقاف و ارشاد و فعالان عرصه قرآن به منظور تشکیل سندی با هدف ارتقائ نمایشگاه قرآن و ترویج بیشتر فعالیت های قرآنی بویژه در ماه رمضان خبر داد. وی از برگزاری جشن رمضان در کل شهرستان های استان با چندین برنامه محوری و محافل قرآنی، کارگاه های هنری با موضوع قرآن و عترت، اجرای تئاترهای خیابانی، جلسات تفسیر قرآن و نهج البلاغه سخن راند و افزود: اولین کار مشترک در حوزه قرآن را با همکاری اداره اوقاف برای برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن با حضور ۳۰ هزار شرکت کننده و رتبه اول استان اصفهان داشتیم. وی در ادامه از حضور ۳۵۴ دانش آموز در سطح کشور در این مسابقات خبر داد که استان اصفهان حائز رتبه اول شد و ۴۸۳ میلیون ریال، جایزه برای آنها درنظر گرفته شد. حجه الاسلام یعقوبی با اشاره به کمک ۴ میلیارد و ۷۱ میلیون ریالی به منظور حمایت های آموزشی از موسسات قرآنی، از حضور فعال موسسات در پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت، غرفه هایی با ۵۰ اثر خطی، عرضه تابلوهای نفیس قرآنی توسط خوشنویسان، غرفه نگارگری قرآنی و آثار برتر در این زمینه سخن راند. یعقوبی، از برگزاری جشنواره صنایع دستی با رویکرد قرآن کریم در زمینه سفال، سرامیک، چوب و فلزات در سه ماهه پایان سال خبر داد.

سعید حسینی، قائم مقام اداره کل اوقاف از حضور ویژعه اوقاف در نمایشگاه خبر داد و گفت: در امام زاده ها، برنامه های جزء خانی در ماه رمضان برگزار می شود. همچنین، در سطح ملی و بین المللی، برنامه های اوقاف با شعار همه واقف باشیم، اجرا می گردد. وی گفت: طرح وقف قرآن و مفاتیح در مساجد و امام زاده ها، برگزاری مسابقات قرآنی هرشب در نمایشگاه و اجرای برنامه آموزشی برای کسانی که علاقمند به حفظ قرآن هستند، برگزار می شود.

سید محمد جعفر پروانیان، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت استان با اشاره به ادغام موسسات قرآنی تحت نظر ارشاد و سازمان تبلیغات، ماهیت برنامه های نمایشگاه را هدفمند شدن برنامه ها برای تاثیرگذاری بر مردم عنوان نمود. وی اظهار داشت: از ۵۰۰ موسسه قرآنی و خانه های قرآن شهر و روستا در استان اصفهان، ۲۳ موسصسه با ارزیابی به نمایشگاه راه یافته اند. وی از دیدار اعضای شورای سیاست گذاری با آیت ا…مظاهری برای انعکاس پیام ایشان در نمایشگاه خبر داد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *