۲۰ تن مواد غذایی در اصفهان معدوم شد

پروانه شریفی

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان در گفتگو با کیمیای وطن گفت: طرح ویژه ضربت بهداشتی استان اصفهان در اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز انجام شد که دستاوردهای خوب بهداشتی برای استان به همراه داشت.

کمال حیدری ادامه داد: این طرح برای مراکز عرضه موا غذایی مانند سوپرمارکتی ها و فروشگاه ها بود که برخی اقلام مانند تنقلاب روغنی اعم از چیپس و پفک و همچنین انواع نوشیدنی ها و شیرها را در معرض نور آفتاب قرار می دادند.

وی افزود: در این رابطه گزارش های متعددی از مردم در این رابطه داشتیم که برای پاسخگویی به این گزارش ها و شکایات و همچنین اهمیت موضوع طرح ویژه ضربت بهداشتی را با حضور ۱۸۲ بازرس در قالب ۹۰ اکیپ در سراسر استان شروع کردیم.

حیدری خاطر نشان کرد: در این بازرسی ها ۲۰ تن مواد غذایی تاریخ گذشته مانند نوشیدنی ها، تنقلات، چیپس و پفک و محصولات از این دست کشف و معدوم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: هفت هزار و ۱۷۸ مرکز در این طرح بازدید و همچنین چهار هزار و ۲۷۲ اخطار برای مراکز متخلف صادر شد.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان از مردم خواست از خرید نوشیدنی ها مخصوصاً شیر پاستوریزه که در معرض نور آفتاب نگهداری می شوند به جد خودداری کنند و تنقلاب روغنی مانند چیپس و پفک هم به همین شکل می تواند در آفتاب خطرآفرین باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: نوشیدنی ها چون که در بطری های پلاستیکی نگهداری می شوند با ماندن در آفتاب مواد منومر از خود تولید می کنند و این می تواند برای سلامتی خطر آفرین باشد.

این مقام مسئول در پایان گفت: مردم می توانند کلیه گزارش های تخلفات بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند و مرکز بهداشت استان کلیه گزارش هایی که از طریق این سامانه می رسد، را رصد و پیگیری می کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *