شهرستان برخوار سومین قطب تولیدات دام است

مهناز طغیانی

رئیس شبکه دامپزشکی برخوار با اشاره به اینکه شهرستان برخوار، سومین قطب تولیدات دام گوشت و شیر در استان اصفهان است، گفت: تعداد دامداری‌های سنگین صنعتی و نیمه‌صنعتی ۲۶ واحد و تعداد دامداری‌های سبک صنعتی و نیمه‌صنعتی ۵۸ واحد است؛ در کنار این بیش از یک هزار واحد سنتی دامداری نیز در برخوار در امر دامداری فعال هستند.
مجید فلسفی‌منش تصریح کرد: ۱۴ واحد مرغداری گوشتی، ۴ واحد پرورش پولت تخم‌گذار، ۳ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار، ۳ واحد پرورش بلدرچین، ۱ واحد تولید و بسته‌بندی تخم بلدرچین، ۳ واحد پرورش شترمرغ، ۱۴ واحد پرورش زنبور عسل و ۶ واحد درمانگاه، ۶ داروخانه و ۱ بیمارستان دامپزشکی با آزمایشگاه در برخوار فعال هستند.
وی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در حوزه دام و طیور مشروط بر اینکه با دید علمی و رعایت استانداردهای مربوطه انجام شود، مقرون به صرفه است.
رئیس شبکه دامپزشکی برخوار با اشاره به پرورش مرغ صنعتی و سنتی گفت: تأکید بیشتر بر پرورش مرغ صنعتی است؛ زیرا مرغ‌های صنعتی به موقع در مرغداری‌ها واکسیناسیون و در صورت ابتلا به بیماری سریع درمان می‌شوند. برخی مردم از استفاده مرغداری‌های صنعتی از هورمون رشد نگران هستند؛ اما با توجه به زیادبودن قیمت هورمون رشد از این هورمون در مرغداری‌ها استفاده نمی‌شود و یک جوجه در مرغداری به طور طبیعی ظرف مدت ۴۰ تا ۴۵ روز به وزن مطلوب می‌رسد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *