کسری بیمه سلامت و فشار دوچندان بر دوش مردم

فرزانه افضل

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان از برگزاری همایش مدیریت منابع و مصارف با رویکرد مدیریت هزینه در نظام سلامت در سطح منطقه اصفهان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد.
دکتر حسین بانک با اشاره به برگزاری همایش در روز ۳۱ خرداد، محورهای همایش را، راهکارهای مدیریت هزینه مراقبت سلامت، خرید راهبردی خدمات مراقبت سلامت در بخش بستری، نقش نظام‌های مدیریت اطلاعات سلامت در کنترل هزینه‌ها، سهمیه‌بندی خدمات مراقبت سلامت و فرصت‌ها و چالش‌ها اعلام کرد.
وی با اشاره به کمبود منابع گفت: با روند فعلی، بیمه سلامت به کسری ۱۰ هزار میلیاردی تا پایان سال خواهد رسید.
دکتر حسین بانک مهم‌ترین نکته واردشدن بیماران به لیست انتظار و هزینه به‌اندازه منابع را اعلام کرد که حاکی از کاهش خدمات بیمه و فشار دوچندان بر درد و رنج بیماران است.
وی گفت: حدود ۲۰۰ گایدلاین از طرف وزارت بهداشت تهیه شده است و براساس پروتکل‌های درمانی، هزینه می‌شود.
وی از اقداماتی برای کنترل همپوشانی با وجود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد همپوشانی خبر داد و گفت: اکنون همپوشانی با نیروهای مسلح انجام شده است که به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.
حسین بانک از کاهش ۱۴ میلیون بیمه‌شده به ۸ میلیون بیمه‌شده به دلیل کمبود منابع خبر داد و گفت: بیماران باید به اصلاح سبک زندگی و تغذیه و مصرف درست دارو اهمیت دهند تا هزینه کمتری به جامعه و خانواده تحمیل شود.
وی ایجاد پرونده الکترونیک و کارت هوشمند سلامت را از اقدامات اساسی در شناسایی بیمار دانست.
مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به روندی که برای یک ماه انتظار بیمار در نظر گرفته شده است، گفت: اگر فرد همان روز بیمار شود، نمی‌تواند از خدمات استفاده کند و باید در لیست انتظار بماند.
وی از مشکلاتی برای اجرای برنامه نظام سلامت در شهرها به دلیل چندگانگی بیمه‌ها و اینکه ارگان‌ها برای خود بیمه‌هایی دارند که کار را سخت‌تر می‌کند، سخن راند و توصیه کرد مردم دفترچه‌ها را به‌موقع تمدید کنند تا هنگام بیماری و بستری‌شدن با مشکلات بیشتری مواجه نشوند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *