نصف جهان تجلی حضوری قوی تر و پرشورتر

پروانه شریفی

راهپیمایی های زیادی با اهداف مختلفی در دنیا برگزار می‌شود، اما جنس راهپیمایی‌های «اعتقادی» متفاوت است و در این میان می‌توان به جرأت گفت در سراسر دنیا بی‌نظیر است که مردمی با لبان تشنه، در دمای بالای ۳۰ درجه و آن هم در روزی که شبش را تا سحر از درگاه خدا «پیروزی حق بر باطل» را خواسته اند به خیابان آمده و اعلام کند «هرجا هر گروهی و هر مردمی با ظلم بجنگند ما هم در کنار آن‌ها هستیم.»

 مردم مسلمان آزادی‌خواه ایران اسلامی بار دیگر لبیک‌گویان به ندای معمار کبیر انقلاب اسلامی و حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در روز جهانی قدس به حمایت از مردم مظلوم، مقاوم و مجاهد فلسطین علی‌وار به پا خاستند و حماسه شگرف دیگری در منکوب کردن زیاده خواهان صهیونیستی و آمریکایی رقم زدند.

در این بین مردم اصفهان با سردادن شعارهای “مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا”، ” هیهات من‌الذله، شعار مسلمین شد – نابودی اسرائیل، بر مردمان یقین شد”، ” رژیم صهیونیستی، جرثومه فساد است – آزادی فلسطین، مرهون اتحاد است”، ” جنایت اسرائیل، جنایت آمریکاست – این‌همه قتل و غارت، حمایت آمریکاست” حمایت خود را از مبارزان فلسطینی که در برابر دشمن تا بن دندان مسلح صهیونیست خون‌خوار، مقتدر ایستاده‌اند اعلام کردند.

حضور اقشار مختلف مردم از پیر و جوان، زن و مرد، کارگر و کارمند، خانواده شهدا، طلاب و روحانیون، دانش آموز و دانشجو، اساتید، بازاریان و.. در کنارمقامات و مسئولان شهری از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، به راهپیمایی امسال شور و حرارت خاصی بخشید. همه آمده‌اند؛ از نسل اول انقلاب تا نسل چهارم، پا در رکاب نهاده و به ندای هیهات من الذله به حمایت از مظلوم لبیک می‌گویند.

«القدس لنا» کلمات پررنگیست که روی پلاکاردهایی که مردم به دست گرفته‌اند خودنمایی می‌کند.

مردی جمعیت را سوار بر موتور همراهی می‌کند، دستگاه اکسیژنش را هم همراه آورده تا مصداق عملی شعار (تا آخرین نفس) به پای انقلاب اسلامی باشد. تصویر مردی که به سختی با کپسول اکسیژن و ماسکی که به دهانش زده، آدم را میخکوب می کند. حتی سنگینی باری که جنگ ناعادلانه بروی دوشش گذاشته است، دست و پایش را برای دفاع از مظلومانی در دیگر کشورهای دنیا نبسته است. هنوز در سرش سودای آزادی و استقلال برای همه جهان موج می زند.

مرد و زن، پیر و جوان، کوچک و بزرگ آمده‌اند تا مشت‌های گره کرده خود را نثار شیاطین بزرگ کنند تا مثل هر سال روز قدس اما پرشکوه‌تر و با عظمت بیشتری مرگ بر آمریکا و صهیونیسم را فریاد بزنند، و خدا می‌داند که چگونه حربه‌های بحران سازهای جیره‌خور رژیم صهیونیستی و وارونه نماهای ماهواره‌ای در آخرین جمعه رمضان المبارک رنگ می‌بازد و تنها روسیاهی‌اش برای این نیرنگ بازان همیشه تاریخ باقی می‌ماند.

قلب مسئولان باید با قلب مادران شهدا بتپد، نه با قلب آمریکا

 حجت الاسلام احمد سالک در سخنرانی مراسم روز قدس که جمعه-۱۸ خرداد- در مصلی اصفهان ایراد شد، پس از تشکر از حضور پر شور مردم اصفهان گفت: روز قدس را امام با هدف محو اسراییل بنیان‌گذاری کرد. بنابراین این روز میراث جاودانه امام است و تا محو اسراییل ادامه خواهد یافت. روز قدس روز احیای اسلام است و همان گونه که رهبر فرمودند؛ قدس پایتخت همیشگی فلسطین است.

وی با بیان اینکه ما باید استقلال اقتصادی داشته باشم و فقط کالاهای خاصی را وارد کنیم، افزود: دولت باید در کنار مردم باشد و مشکلات مردم را حل کند،قلب مسئولان باید با قلب مادران شهدا بتپد، نه با قلب آمریکا.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که امام راحل (ره) فرمودند؛ آمریکا و اسراییل هرگز  قابل اعتماد نیستند؛ به همین دلیل است که ما در اینجا مرگ بر آمریکا می گوییم. آمریکا اعلام کرده است که آنقدر به ایران فشار خواهیم آورد تا تسلیم شود، ولی باید بگوییم  که این خواب است. نتانیاهو خوب بداند ما روزی نماز جمعه خود را به امامت امام خامنه ای در قدس خواهیم خواند.

مسئله فلسطین در راس مسایل جهان است

وی افزود: طبق فرمایش رهبری مسئله فلسطین در راس مسایل جهان است و روز قدس نیز روز صف بندی مردم در برابر تجاوزگران و  پیروزی حق بر باطل است، به فرموده امام، در روز قدس مسلمین باید با یکدیگر متحد و مجهز شوند و تا محو اسراییل تجهیز بمانند.

سالک با بیان اینکه در سال جاری اسراییل صدمات بسیاری دیده است، افزود: نیروهای انقلابی در همه صحنه ها حاضر هستند. دیروز شلیک موشک اسراییل به پایگاهی در سوریه با ۶۸ موشک پاسخ داده شد و مقامات رژیم صهیونیستی به ناچار گفتند ما دیگر موشک نمی‌زنیم، شما هم نزنید.

نماینده مردم اصفهان گفت: اسراییل تلاش کرد به حماس و مقاومت را با موشک و گاز سمی و بمباران از بین ببرد، ولی نتوانست و در ادامه انتقاضه مردم فلسطین شکست خواهد خورد.

سالک تأکید کرد: آمریکا هم در این مسیر از اسرائیل حمایت می کند، داعش، طالبان و … را در عراق و سوریه به جان مسلمانان انداختند و ترامپ با وقاحت اعلام کرد؛ عربستان گاو شیرده است. در چنین شرایطی،  باید روز قدس را زنده نگه داشت چون روز اسلام است.امام ۲۹ سال پیش از بین ما رفت، ولی می داند ما این روز را زنده نگه داشتیم و تا محو اسراییل نگه خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: راهکارهای مبارزه با اسراییل در قرآن آمده است. قرآن به پیامبر می‌گوید «محکم بایست با تمام پیروانت»؛ این باید سرمشق ما باشد. دشمنان می خواهند با سه ضلع ما را شکست بدهند؛ اول خالی کردن دل ما از اعتقادات و باورهایمان است، ضلع دوم ایجاد ۱۷ شبکه ضد انقلاب در خارج از ایران برای ضربه زدن به انقلاب است.

سالک افزود: ضلع سوم این است که امپریالیسم در جهت رفع مشروعیت از ولایت گام برداشته، البته رهبر انقلاب در سخنرانی خود در روز چهاردهم خرداد معادلات استکبار را از بین برد و در نطق خود جوانان مسلمانان را بیدار کرد و نوید پیروزی را داد.

مسئولان و مردم باید همه با هم و یک مشت باشیم

وی افزود: باید در عمل و ارتباطات اقتصادی و اخلاقی خشم خودمان را به دشمن نشان بدهیم و در این مسیر با یکدیگر همراه باشیم، حیطه مذاکره نباید وارد بحث موشکی و قدرت منطقه ای ایران بشود؛ اگر قرار باشد پیرامون بحث موشکی هم مذاکره صورت بگیرد، دیگر نمی‌توانیم روز قدس را معنی بدهیم.

سالک گفت: در حال حاضر نیروهای ایرانی هزاران کیلومتر دورتر، در حال دفاع از امنیت کشورمان در حول محور ولایت هستند. در شرایط کنونی آقایان مذاکره کننده اروپا و آمریکا ستیز پیشه کرده اند؛ البته فعلا  آمریکا ستیز و اروپا سازش می‌کند.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به برگزاری جلساتی با استاندار در خصوص آب و مشکلات دیگر  گفت: این جلسات سازنده بوده و با سیاست اقتصاد مقاومتی مشکلات را حل می‌کنیم.

وی تأکید کرد: مسئولان و مردم باید همه با هم و یک مشت باشیم  در این صورت و با امید به آینده سخنان رهبری اجرا می شود و  در ۲۵ سال آینده اسراییل وجود نخواهد داشت و روز قدس در قدس نماز خواهیم خواند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *