ایجاد شغل جایگزین برای ۶۷ هزار کشاورز آسیب‌دیده

حدیث بابایی

استاندار اصفهان به طرح جایگزینی اشتغال جدید به جای شغل کشاورزانی که از کم‌آبی آسیب دیده‌اند، اشاره کرد و گفت: در این راستا طرح بزرگی برنامه‌ریزی شده است که در قالب آن برای ۶۷ هزار کشاورز آسیب‌دیده از کم‌آبی، شغل جایگزین ایجاد خواهد شد.
محسن مهرعلیزاده در نشست مجمع نمایندگان استان، مهم‌ترین مسئله اصفهان را کمبود منابع آب برشمرد و اظهار کرد: با وجود بارندگی‌های اردیبهشت‌ماه، تداوم خنکی هوا و صرفه‌جویی در مصرف آب توسط مردم، همچنان مشکل کمبود منابع آب بسیار جدی است.
وی افزود: در حال حاضر استان اصفهان ازجمله استان‌هایی است که کمترین مصرف سرانه آب را در کشور دارد و از این نظر جزو ۳ استان نخست کشور است که شایسته قدردانی از همکاری مردم است.
استاندار اصفهان با اشاره به کسری آب در بعضی زمان‌ها گفت: کسری‌ها به گونه‌ای نبود که با نبود آب مواجه باشیم؛ ولی به دلیل اینکه در مسیر جریان آب، کشاورزان و باغداران در بعضی موارد افزون بر سهمیه مشخص‌شده خود اقدام به برداشت آب می‌کردند، این امر باعث شده بود میزان آبی که برای شرب اصفهان می‌رسید، کمتر از سهمیه در نظر گرفته‌شده باشد و موجب کاهش فشار آب شده بود.
وی خاطرنشان کرد: درباره قطع و وصل برق پمپاژهای مجاز که از رودخانه زاینده‌رود آب برداشت می‌کنند، سهمیه‌ای برای باغداران مشخص شده است که باید براساس آن سهمیه عمل شود؛ تمام اقدامات در زمینه قطع برق پمپاژها در استان اصفهان صورت گرفته است؛ بنابراین با توجه به مکاتبات و پیگیری‌های انجام‌شده، این امر باید در استان هم‌جوار نیز انجام شود.
مهرعلیزاده در ادامه به ساخت سد تونل سوم کوهرنگ اشاره کرد و اذعان داشت: از ۱۷ فروردین‌ماه عملیات ساخت سد تونل سوم آغاز شده و هم‌اینک این پروژه فعال است.
وی با اشاره به هماهنگی وزارت نیرو در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان کرد: این طرح با هماهنگی وزارت نیرو بین استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد از ابتدای امسال به اجرا گذاشته شد.
استاندار اصفهان به طرح جایگزینی اشتغال جدید به جای شغل کشاورزانی که از کم‌آبی آسیب دیده‌اند، اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا طرح بزرگی برنامه‌ریزی شده است که در قالب آن برای ۶۷ هزار کشاورز آسیب‌دیده از کم‌آبی، شغل جایگزین ایجاد خواهد شد.
وی تصریح کرد: مطالعات این طرح بسیار دقیق که منابع آن از صنعت و تسهیلات بانکی در قالب ایجاد اشتغال تأمین می‌شود، هم‌اکنون آغاز شده و در این طرح درمجموع ۶۷ هزار اشتغال ایجاد و ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.
مهرعلیزاده از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست سرمایه‌گذاران و جوانانی را که می‌توانند در قالب طرح جامع ایجاد اشتغال در مناطق آسیب‌دیده از خشکسالی ایجاد اشتغال کنند، معرفی نمایند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *