نبود نیترات در آب اصفهان

فاطمه احمدی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در آب شرب نیترات وجود ندارد و اگر چاهی را مشاهده کردیم که آب آن آلوده به نیترات است، به طور قطع پلمب می‌کنیم.
کمال حیدری اظهار داشت: آبی که برای شرب استفاده می‌شود، چه آب چاه باشد چه آب تصفیه‌خانه، به طور قطع تمام مواد و املاح موجود در آب طی آزمایش‌های مختلف و به صورت شبانه‌روزی بررسی می‌شود.
وی با این اطمینان که در آب شرب نیترات وجود ندارد و اگر چاهی را مشاهده کردیم که آب آن آلوده به نیترات است، به طور قطع پلمب می‌کنیم، بیان داشت: به دنبال بحران آب در اصفهان از آب چاه برای شرب استفاده می‌شود که هرچه چاه عمیق‌تر باشد، به طور قطع روی مزه و طعم آب تأثیر خواهد گذاشت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: در مرکز بهداشت استان اصفهان به عنوان ناظر سلامتی آب، هر روز بهداشت آب زیر نظر صدها ناظر در آزمایشگاه‌ها بررسی می‌شود.
وی افزود: با آغاز فصل گرما، یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما بروز بیماری‌های واگیردار بر اثر فساد مواد غذایی است و بیشتر شاهد بروز اسهال و استفراغ هستیم.
حیدری اعلام کرد: در فصل گرما بیشتر بهداشت فردی را به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم و رعایت اصول بهداشتی در مقابل تشدید گرمای هوا به همه توصیه می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *