مصرف بیش از ۱۶ میلیارد متر مکعب گاز در صنایع استان اصفهان

فاطمه احمدی

سید مصطفی علوی گفت: میزان مصرف گاز استان اصفهان در سال ۱۳۹۶ بیش از ۲۰میلیارد و ۳۹میلیون و ۵۴۱ هزار و ۸۵۳ متر مکعب بوده است.
وی افزود: سال گذشته با توجه به گازرسانی مستمر به‌ویژه در بخش صنعت و همچنین نیروگاه شهید محمد منتظری توزیع گاز در سطح استان نسبت به سال ۱۳۹۵ حدود ۸ درصد افزایش یافته است.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در سال گذشته در بخش مصرف‌کنندگان عمده (مصارف زیاد ۱۰۰متر مکعب بر ساعت) نظیر فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، نیروگاه‌ها، صنایع و …، ۱۶میلیارد متر مکعب و در بخش مصرف‌کنندگان جزء (مشترکان بخش‌های خانگی و تجاری که مصارف گاز آنها بین ۱ تا ۱۰۰متر مکعب بر ساعت است)
بیش از ۴ میلیارد و ۲۶۳ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان توزیع شد.
وی با اشاره به اینکه سالیانه میزان جالب توجهی از گاز دریافتی استان اصفهان در بخش صنعت و تولید به مصرف می‌رسد، تصریح کرد: درواقع مجموع کل گاز در سطح استان ۳۳درصد در نیروگاه‌ها، ۲۲درصد در صنعت فولاد، ۱۹ درصد در بخش خانگی، ۱۲ درصد در واحدهای تولیدی‌صنعتی، ۶درصد در پالایشگاه‌ها،  ۲درصد در حمل نقل عمومی در جایگاه‌های CNG ، ۱ درصد در بخش کشاورزی و ۵درصد باقی‌مانده در بخش‌های عمومی نظیر مراکز آموزشی، فرهنگی، مذهبی و اماکن و تأسیسات دولتی توزیع می‌شود و به مصرف می‌رسد.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان خاطرنشان ساخت: استان اصفهان با توزیع سالیانه بیش از ۲۰میلیارد متر مکعب گاز رتبه نخست این شاخص را در بین سایر شرکت‌های گاز استانی داراست.
وی افزود: در حال حاضر ۹۹ درصد از جمعیت استان شامل ۹۹٫۶درصد جمعیت شهری و ۹۵ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که این مهم به لطف خداوند متعال و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این شرکت محقق شده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *