برای استفاده از نیروی جوان لایق و متعهد برنامه ریزی کرده‌ایم

فرزانه افسرطه

در دومین نشست استانداراصفهان با اصحاب رسانه، گزارش آخرین اقدامات در راستای حل مشکلات آب، برنامه ریزی‌های جمعیتی با رویکرد استفاده از ظرفیت جمعیت جوان استان و تعاملاتی که با شهرهای خواهر خوانده برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری اعمال شده است، تشریح گردید.

دکترمهرعلیزاده، استاندار اصفهان و معاونان سیاسی امنیتی، اقتصادی و توسعه منابع انسانی، هماهنگی و امور عمرانی و مدیرکل حوزه استاندار در نشست خود با خبرنگاران، فضای سیاسی-اقتصادی کشور را در روند پسابرجام در داخل و خارج، بسیار متفاوت از سال‌های قبل دانست و از تعاملاتی که قرار است در مقابله با عهدشکنی امریکا درسطح جهان صورت بگیرد، خبر داد. وی گفت: علیرغم تهدیدات و تحریم‌ها، کشور همچنان به مقابله و فعالیت‌های خود ادامه داده، ضمن آنکه برجام اثرات مثبتی داشت ولی پیامدهای منفی، پس از عهدشکنی امریکا ایجاد شد که با این روند می‌خواهند فشار بیشتری به جمهوری اسلامی تحمیل کنند که منجربه انزوای بیشتر امریکا بدلیل سرپیچی از تعهدات بین المللی می‌شود. استاندار اصفهان، بر یافتن فرصت‌های جدید، اتکای بیشتر به خود بدون وابستگی به درآمدهای نفتی و دستیابی به تکنولوژی‌های جدید، برخورداری از نیروی جوان و موقعیت استراتژیک و اهمیت تاریخی بودن کشور تاکید کرد. وی با اشاره به خواهر خواندگی اصفهان با ۱۴ شهر جهان، از سن پطرزبورگ نام برد که در سفر اخیر خود به این شهر تعاملاتی برای راه اندازی پروازهای مستقیم بین دو خواهر خوانده ودیگر مناطق گردشگری ایران داشته است. مهرعلیزاده در حوزه آب و زاینده رود از اعتبارات تأمین شده برای تونل سوم کوهرنگ خبر داد و پیشرفت کار را رضایت بخش خواند. وی با توجه به نقش ضعیف مدیران در سالهای گذشته، از جدول مشخصی که میزان آب و مصارف در آن تعریف شده و از اوائل اردیبهشت در استان‌های اصفهان و همجوار، کنترل و اجرا می‌شود، خبر داد و برنامه زاینده رود از سراب تا پایاب را اینگونه تشریح کرد: باید میزان ورودی آب را افزایش دهیم، برداشتهای بی رویه را کنترل کنیم، ساماندهی زاینده رود از ابتدا تا انتها و کنترل پمپ‌ها انجام شود. وی گفت: فعلاً دو برابر آبی که به اصفهان می‌آید، برداشت می‌شود که باید وضعیت آن مشخص شود.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات شرق و تمام شهرهایی که در مسیر رودخانه از طریق دامداری و کشاورزی امرار معاش می‌کردند، افزود: علاوه بر ۶۶ رشته کاری، ۷ هزارو ۸۴۵ طرح با سرمایه گذاری ۲۷۰۰ میلیارد تومان با سقف اجرای ۳ سال در نظر گرفته شده که ۱۷۰۰ میلیارد تومان بصورت تسهیلات تکلیفی در اختیار افراد قرار می‌گیرد و ۶۰ هزار نفر کشاورزان آسیب دیده ناشی از خشکی آب را پشتیبانی می‌کنند. همچنین، طرح‌های اشتغالزایی شامل ایجاد گلخانه، پرورش شتر و شترمرغ، بز و گونه‌هایی از گیاهان دارویی از اوائل تیرماه شروع می‌شوند. وی طرح دیگر را نصب یونیت‌های انرژی خورشیدی روی پشت بام خانه‌ها برای تولید و فروش برق، علاوه بر استفاده رایگان خانوار اعلام کرد. استاندار اصفهان با تاکید براینکه قصد از بین بردن کشاورزی استان را نداریم، دستیابی به روشهای کاشت با نیاز آبی کمتر را در دست بررسی عنوان نمود.

استاندار در پاسخ به پرسش خبرنگار کیمیای وطن در مورد نگرانی مربوط به سالمند شدن جمعیت استان در آینده و برنامه ریزی برای استفاده از پتانسیل جمعیت جوان فعلی برای رشد و توسعه، از برنامه‌های فراوان و جلسات شورای جوانان که در این راستا انجام شده خبر داد و گفت: باید نیروهای لایق، متعهد و کاردانی که همسویی با برنامه‌های دولت داشته باشند بکار گرفته شوند. وی با اشاره به انتصابات اخیر از بین جوانترها و توجه جدی خود به برنامه ریزی برای نیروهای جوان، از پیگیری انجام طرحهای های اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار برای مناطق روستایی و عشایری، طرح کارآموزی استاد و شاگرد وطرح جامع اشتغال برای کشاورزان آسیب دیده در شرق اصفهان خبر داد و یادآور شد: برای اجرای طرح اشتغال فراگیر، ۱۶۰۰ میلیارد تومان به استان اصفهان، اختصاص یافته، در حالیکه بیش از ۲۵۰ هزار نفر بیکار در اصفهان داریم.

شجاعی، معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی، احداث بندر خشک را بعنوان یکی از عوامل رشد کشور با توجه به موقعیت لوجستیک اصفهان و دسترسی به دیگر نقاط کشور ضروری خواند و از جانمایی آن در ۴۰ کیلومتر شرق اصفهان در مجاورت منطقه اقتصادی خبر داد که چون، وجود کوره‌های گچ از معضلات استان در این منطقه است با استقرار بندر خشک، فعالیت آنها مختل می‌شود و علاوه بر کاهش معضلات زیست محیطی به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی منطقه کمک خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *