برگزاری کنگره نوزادان ایران در اصفهان

پروانه شریفی

کنگره نوزادان ایران مهر امسال در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی کنگره نوزادان ایران بیان کرد: این کنگره با محوریت مشکلات شایع نوزادان و تازه‌های آن و به مدت سه روز با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص نوزادان و کودکان و سایر رشته‌های پزشکی مرتبط در اصفهان برگزار می‌شود.
دکتر بهزاد برکتین افزود: مهم‌ترین هدف از برگزاری این کنگره، شناسایی مشکلات شایع نوزادان و چالش‌های موجود بر سر درمان آنها با بهره‌گیری از آخرین منابع علمی و فناوری‌های روز دنیا و تعامل بین گروهی در این زمینه است.
وی یکی از تفاوت‌های این کنگره را با همایش‌های مشابه آن در کشور، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی به صورت پرسش و پاسخ با حضور استادان و پزشکان برجسته کشور عنوان و اضافه کرد: در این کنگره ۱۰ نشست با موضوعاتی مانند درمان تشنج نوزادان، بیماری‌های قلبی، اکسیژن‌درمانی، مجرای شریانی قلب باز در نوزادان نرم و نارس و تجویز فرآورده‌های خونی برگزار می‌شود.
این پزشک فوق تخصص، شایع‌ترین بیماری‌های نوزادان را تنفسی و عفونی خواند و گفت: تلاش ما بر این است تا با هم‌اندیشی و تعامل بین پزشکان رشته‌های مختلف از نوزادان و کودکان گرفته تا رادیولوژیست‌ها، بهترین و جدیدترین روش‌های درمانی معرفی و ارائه شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *