رنگارنگ به نام گل؛ بوی گل‌ها در شهر اصفهان پیچید

زینب دبیری

عشق را می‌توان با گل معنا کرد. گل نمادی از محبت است؛ محبتی از جنس خدا که از بهشت برای اهالی زمین فرستاده شده است تا استشمام عطر روح‌بخش آن، زیبایی آن را به انسان یادآوری کند.
باغ گل‌ها، بهترین مکان برای تجلی گل است. وارد باغ گل‌ها که می‌شوی همه چیز رنگ و بوی تازه‌ای به خود می‌گیرد و تو را می‌برد تا افق‌های دور؛ آنجا که اولین عشق با اولین گل آغازگر زندگی شد.
وارد باغ گل‌ها که می‌شوی، بیش از هرچیز مردانی با پوشش نقره‌ای توجهت را جلب می‌کنند؛ یکی در حال آب‌دادن به گل‌هاست؛ دیگری سبدی از گل در دست دارد و آن یکی با ژستی عاشقانه گلی در دست دارد و آن را به معشوق خیالی خود تقدیم می‌کند.
آرام‌آرام از بین جمعیتی که با این مردان در حال عکس‌گرفتن هستند، عبور می‌کنی و خودت را به مرکز باغ می‌رسانی. نوجوانان زیادی اینجا گرد هم آمده‌اند تا هنرهای خود را به بازدیدکنندگان نشان دهند؛ گروهی نقاشی می‌‌کشند، عده‌ای در حال خطاطی هستند؛
آن طرف‌تر هم صدای دف می‌آید و دختران نوجوان سعی می‌کنند با تمام آنچه در توان دارند، خود را به دیگران ثابت کنند.
آموزش کاشت گل‌های مقاوم به کم‌آبی در جشن روز گل
مریم حجتی، کارشناس باغبانی، در حال توضیح‌دادن نحوه کاشت و پرورش گل‌های مقاوم به کم‌آبی است؛ گل محمدی، داوودی، ختمی، بابونه، کوکب، زنبق و… از این دست گل‌ها هستند که ضمن زیبایی وصف‌ناپذیر، عامل مهمی در مبارزه با استرس و افسردگی و شادی‌بخش محافل هستند.
بساط آموزش در گوشه و کنار باغ گل‌ها پهن است؛ از آموزش بزرگ‌ترها گرفته تا بخش آموزشی کودکان که به چگونگی کاشت نشا تعلق دارد. در اینجا کودکان با ذوق وصف‌ناپذیری در حال گوش‌دادن به نکات آموزشی هستند. در آخر برنامه آموزشی هم به هرکدام نشاء گلی اهدا می‌شود تا آن را در خانه خود پرورش دهد.
از آن طرف‌تر صدای آهنگ و شادی می‌آید. به‌راحتی می‌توانی کودکانی را ببینی که با هیجان فراوان در حال بالا و پایین پریدن هستند. این گل‌های بهشتی با طراوتشان در کنار گل‌های دیگر نشاط و سرزندگی را به دیگران هدیه می‌دهند.
خانواده‌ها هم فرزندان خود را همراهی می‌کنند. آنان نیز با دیدن شور و شوق بچه‌ها سر ذوق آمده‌اند  و همراه با آنان شاد هستند.
پس از اذان مغرب جشن با نورافشانی و دعوت از مردم ادامه می‌یابد. این بار نوبت بزرگ‌ترهاست که برای جشن ویژه دعوت شوند.
ویژه‌برنامه «گلواره نوجوانی» ویژه روز گل از سوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان و خانه نوجوان وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان روز دوشنبه ۲۸ خرداد در محل باغ گل‌ها برگزار شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *