جریمه ۱۰۰ میلیون ریالی مشترکان غیرمجاز آب در اردستان

حمید فرخی

رئیس آبفای شهری اردستان گفت: تعداد ۱۵ مورد انشعاب غیرمجاز در سه ماهه گذشته در سطح شهرستان اردستان کشف شده است که متخلفان بیش از ۱۰۰ میلیون ریال جریمه شده‌اند.
سید عباس شریعتمدار در نشست خبری در محل اداره آبفای شهری اردستان اظهار کرد: یکم تا هفتم تیرماه، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب بوده است که همه باید در طول سال برای رعایت مصرف و جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب اقدام کنند.
وی افزود: اداره آب و فاضلاب شهری اردستان برای جلوگیری از تنش آبی و پیشگیری از آن برنامه‌هایی را در ده محور شروع کرده است و به مشترکان پرمصرف، فرهنگ‌ مصرف را آموزش می‌دهد.
رئیس آبفای شهری اردستان گفت: مروجان پیشگیری از مصرف بی‌رویه آب در معابر عمومی حرکت می‌کنند و به افرادی که آب شرب را به مصارف عمومی می‌رسانند، فرهنگ مصرف را انتقال و آن را برای آنها توضیح می‌دهند.
شریعتمدار با بیان اینکه این اداره درباره مصرف آب کارخانه‌ها ۳۰ تا ۵۰ درصد مصرف را کاهش داده است، تصریح کرد: واگذاری انشعاب برای ساخت ویلا و دامداری با توجه به بحران آب استان انجام
نمی‌شود.
رئیس آبفای شهری اردستان تأکید کرد: تعداد ۱۵ مورد انشعاب غیرمجاز در سه ماهه گذشته در سطح شهرستان کشف شده است که متخلفان بیش از ۱۰۰ میلیون ریال جریمه شده‌اند.
سید عباس شریعتمدار رئیس آبفای شهری اردستان خاطرنشان کرد: این اداره با اجرای پروژه‌هایی همچون اصلاح لوله و انشعابات فرسوده توانسته است از مصرف بی‌رویه آب در سطح شهرستان جلوگیری کند.
شریعتمدار تصریح کرد: به ۵۶۰ مشترک پرمصرف آب اخطار و توصیه حضوری توسط مروجان مصرف داده و ۴ هزار اخطار کتبی درب منازل ارسال شده است.
رئیس آبفای شهری اردستان گفت:
در حال حاضر حدود بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت شهری و ۵ هزار نفر جمعیت روستایی از آب شهری استفاده می‌کنند و ۱۴ هزار و ۲۰۰ انشعاب آب و ۲ هزار انشعاب فاضلاب وجود دارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *