مقدمات حضور ورزش های زورخانه ای در مسابقات آسیایی فراهم شده است

فرزانه افضل

استاندار اصفهان در دیدار با هیات هفت نفره شورای المپیک آسیا و کمیته اجرایی مسابقات اندونزی، در نشست با خبرنگاران قبل از اجرای مراسم “فان ران”، هدف از این دیدار را بررسی ظرفیت استان اصفهان برای برگزاری مسابقات، همایش ها و گردهمایی های بازی های آسیایی و ارتقائ نقش اصفهان در مسابقات ورزشی آسیا مطرح نمود.

جایزه ویژه استاندار برای قهرمانان ایرانی

محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان و رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای که میزبان معاون اجرایی شورای بین المللی المپیک آسیا و کارشناسان شورای المپیک از کشورهای کویت، چین، لبنان و اندونزی بود، هدف از این دیدار را آشنایی هیات فوق با قابلیت های متعدد اصفهان در زمینه های فرهنگی، تاریخی، علمی، صنعتی و بویژه ورزشی عنوان نمود و گفت: آشنایی حیدر فرمان با امکانات و ظرفیت های اصفهان و قهرمانانی که در رشته های مختلف ورزشی در اصفهان حضور دارند، موجب ارتقای نقش اصفهان در ورزش های آسیایی خواهد شد. وی با اشاره به وجود تجهیزات، باشگاه ها و مربیان ورزشی و شرکت های بزرگی که می توانند حامی مسابقات و رویدادهای ورزشی باشند، درخواست میزبانی اصفهان را مطرح نمود و قول همکاری و مساعدت خوب در این زمینه را داد. استاندار از حضور ۳۸۰ نفر در کاروان اعزامی به بازیهای اندونزی خبر داد و افزود: حدود ۵۰ نفر از اصفهان در ۲۲ رشته انتخاب شده اند. وی، جایزه ویژه تعیین شده برای ورزشکاران اصفهانی را، ۵۰ میلیون تومان برای مدال طلا، ۳۰ میلیون تومان برای نقره و ۲۰ میلیون تومان برای مدال برنز اعلام کرد. استاندار گفت: حیدرفرمان برای حضور ورزشهای سنتی و زورخانه ای ایران در مسابقات قهرمانی مقدماتی را فراهم نموده است. همچنین، کمیته ای برای برگزاری اردوهای اعزام و دریافت اطلاعات تشکیل و اقداماتی در این راستا انجام شده است. وی گفت: مراسم فان ران به منظور استقبال از بازی های آسیایی جاکارتا در میدان نقش جهان برای آشنایی و افزایش شور و نشاط بین مردم برگزار می شود.

اجرای برنامه ” فان ران” در اصفهان

حیدرفرمان، معاون اجرایی شورای بین المللی المپیک آسیا با ابراز خورسندی از حضورش در اصفهان، از برگزاری هیجدهمین دوره مسابقات در اندونزی خبر داد و گفت: برنامه فان ران را در ۲۲ شهر داشته ایم. برنامه بعدی در تهران و برنامه بیست و چهارم در اصفهان خواهد بود. وی با اشاره به وجود امنیت در کشور ایران، خاطرنشان کرد: برای برگزاری بازی های آسیایی در ایران و اصفهان تمرکز می کنیم. حیدرفرمان از برگزاری مسابقات در جاکارتا از ۱۸ آگوست تا ۲ سپتامبر در ۴۰ رشته ورزشی در غالب ۴۶۵ رویداد ورزشی خبر داد که بزرگترین رویداد ورزشی آسیا می باشد و ۴۶۵ مدال طلا اهدا می گردد. وی از هماهنگی برای اجرای برنامه فان ران با استاندار و معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی خبر داد که در جهت توسعه و ارتقای وضعیت ورزشی ایران اجرا می شود. حیدرفرمان، حضور ۶۵۰ نفر از ایران در مسابقات آسیایی جاکارتا را نشاندهنده شرکت فعال ایران در این بازی ها خواند و افزود: امیدواریم ورزشکاران ایرانی نتایج خوبی را کسب کنند.

وی در پاسخ به خبرنگار کیمیای وطن راجع به تاثیر فعالیت های ورزشی بر تقویت تعاملات و همکاری بین اصفهان و دیگر شهرهای جهان، بیان داشت: تمرکز ما بر فعالیت های ورزشی در قاره آسیا است و شهرهایی را با هدف توسعه فعالیتهای ورزشی انتخاب می کنیم، سپس با ارزیابی زمینه ها، پتانسیل های ورزشی و امکانات تصمیم گیری می شود. چنانچه، برای اصفهان می خواهیم با همکاری استانداری، تصمیمات خوبی اتخاذ شود که نتایج خوب ورزشی را برای اصفهان خواهد داشت. وی در ارزیابی خود از جاکارتا برای میزبانی ۴۵ کشور، گفت: کشور اندونزی از آمادگی و قابلیت لازم برای مسابقات آسیایی برخوردار است. پول بسیار زیلدی در این زمینه، سرمایه گذاری شده، بسیاری از ورزشگاه ها تعمیر و بازسازی شده اند و از استانداردهای روز برای مسابقات برخوردارند. همچنین، اتوبان ها و بزرگراههای زیادی برای سهولت تردد ورزشکاران پیش بینی شده و نهاین نظارت را در بازی های آسیایی برای کاهش اشتباهات و داوری دقیق داریم. وی یادآور شد: حق اعتراض تیم های ورزشی به منصفانه نبودن داوری در نظر گرفته شده است.

در پایان این دیدار، لوح تندیس بازی های آسیایی از سوی حیدرفرمان به استاندار اهدا شد و سپس، استاندار اصفهان، لوح تندیس فدراسیون ورزشهای باستانی و زورخانه ای را به حیدر فرمان اهدا کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *