پروژه های شهرداری همگام با حفظ میراث فرهنگی و طبیعی باغ شهر نطنز

فرزانه افسرطه

علی پیراینده، شهردار نطنز در گفتگو با خبرنگار کیمیای وطن، شهرستان نطنز را یک باغ شهر کاملا تاریخی عنوان نمود که از سال ۱۳۱۳، دارای شهرداری شد و یکی از قدیمترین شهرداری های استان اصفهان است. وی محدوده قانونی شهرستان نطنز را ۵۵۶ هکتار با ۱۴ هزار و ۱۲۲ نفر جمعیت اعلام کرد.

شهردار نطنز با اشاره به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای شهرداری در سال ۹۷، پروژه های عمرانی برنامه ریزی شده را شامل آسفالت تعدادی از معابر در سمت و سوی بافت فرسوده و بلوار اصلی، بعنوان یکی از برنامه های اصلی بیان کرد و افزود: جدول گذاری معابر شهری، احداث بلوارها، پیاده راه سازی برای چندین خیابان دیگر نیز از پروژه های در دست اجرا می باشد.

وی از ساماندهی و مرمت مجموعه بازار با همکاری اداره میراث خبر داد و گفت: برنامه هایی را با مشارکت میراث برای بازار تهیه کرده ایم. همچنین، احداث بازار دائمی میوه و تره بار در حال اجراست.

وی از احداث یک بوستان محلی در پروژه های جاری شهرداری و مرکز معاینه فنی شماره ۲ خبر داد و گفت: پروژه بازار روز در حال انجام است و تا اواخر شهریور ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس پیرنیا، احداث سالن پیش سرد کشتارگاه نطنز را از دیگر اقدامات شهرداری نطنز اعلام نمود که تحقق یافته و اظهار کرد: ورودی های شهر نطنز به سمت کاشان و اصفهان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شهردار نطنز در پاسخ به پرسش مربوط به وضعیت مهاجر پذیری شهرستان نطنز، گفت: چون اشتغال در منطقه وجود دارد، سطح مهاجرت به این شهر رو به افزایش است و طبق اطلاعات مرکز آمار، شهرستان نطنز مهاجر پذیر شده است. وی در خاتمه، لزوم حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی و طبیعی شهرستان نطنز را در دستور کار شهرداری اعلام کرد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *