دریافت تندیس بلورین، در سطح وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران

پروانه شریفی

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار کیمیای وطن، اظهار کرد: شرکت گاز استان اصفهان در کنار تمامی وظایفی که انجام میدهد، مباحث تعالی را سالهاست که پیگیری کرده است، در این مباحث ما سیستم هایی را در سازمان پیاده می کنیم که براساس این سیستم ها بتوانیم خدمت بهتری را به مردم ارائه دهیم.

مهندس مصطفی علوی ادامه داد: بر این اساس از حدود ۱۰سال قبل مبحث تعالی درشرکت شروع و براساس معیارهایی که تعریف شد و مدلهای مرسوم در دنیا و در کشور، تلاش کردیم مبانی و چهارچوب های آن مدل ها را در شرکت پیاده کنیم، براساس آن مدل ها که بحث عرضه و ارائه خدمات را به شکل روان و توجه به مشتریان را بسیار مورد تأکید قرار داده است، مورد توجه قرار گرفته و هر ساله شرکت گاز اصفهان تلاش کرده تا وضعیت خود را در ارائه خدمات بهبود بخشد.

جایزه سرآمدی و بهبود مستمر

وی افزود: از آنجا که مدل جایزه سرآمدی و بهبود مستمر (مدل (EFQM) یک مدل فراگیرمی باشدکه بر کیفیت تمرکز یافته لذا کلیه سازمان‌های تولیدی و خدماتی اعم از خصوصی، تعاونی و دولتی متقاضی دریافت این جایزه می باشند.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان این که این جایزه وسیله ای برای اطلاع و تایید تلاش و کوشش سازمان های تولیدی و خدماتی و بیانگر تعهد سازمان های متقاضی در استقرار نظام مدیریت کیفیت و بهبود مستمر آن است، تصریح کرد: برخی از مفاهیم آن عبارتند از؛ ارزش نهادن به مدیران، کارشناسان، محققان و افرادی که در سازمان به کیفیت بها می‌دهند و به استقرار آن تعهد دارند.، ارزش نهادن به خلاقیت و نو آوری در تولید و ارائه خدمات، ارزش نهادن به انتظارات مشتریان که حیات سازمان در گرو رضایت آنها است و نهایتاً ارزش نهادن به رضایت ذینفعان که دوام سازمان به آن وابسته است.

علوی خاطر نشان کرد: طی فرآیند جایزه سرآمدی و بهبود مستمر، عملکرد شرکت گاز استان اصفهان بر اساس ۹معیار رهبری، استراتژی،کارکنان، شراکت ها – منابع، فرآیندها- محصولات و خدمات، نتایج مشتری، نتایج کارکنان، نتایج جامعه، نتایج کلیدی عملکرد بر اساس مدل سرآمدیEFQM مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: امسال که سال یازدهم است که در ارتباط با استقرار سیستم های مدیریتی در شرکت گاز استان تلاش می کنیم، انواع و اقسام تندیس ها را شرکت دریافت کرده و از ابتدا از لوح تقدیریک ستاره، دو ستاره تا امروز که تندیس بلورین را در سطح وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران دریافت کرد ه ایم، همچنین در سطح وزارت نفت بین تمامی شرکت های دولتی رتبه اول را به دست آورده ایم.

ذی نفعان شرکت گاز، تنها مصرف کنندگان گاز نیستند

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ملاک ها در این مدل مشتری مداری است، گفت: به این معنا که اگرچه رسالت اصلی شرکت گاز، عرضه خدمات و تأمین گازطبیعی برای مردم است، اما شرکت اعتقاد دارد باید هرروز بهتر از رو ز گذشته باشد، مشتری برای ما جایگاه ویژه ای دارد، البته ذی نفعان ما تنها مصرف کنندگان گاز نیستند، بلکه همکاران، تأمین کنندگان، پیمانکاران و… نیز جزء ذی نفعان محسوب می شوند و حق اظهار نظر دارند، برخورد با ذی نفعان در یک چهارچوبی است که توقعات آنها تأمین شود.

علوی افزود: اگر مشتری در عرضه خدمتی که دریافت می کند، ناراضی باشد حتماً می باید با شرکت مطرح کند که این مهم از طریق کانال های ارتباطی مانند سایت یا تلفن گویا،کندمیسر خواهد شد، وجه دیگر کار این است که ما باید مستنداتی داشته باشیم، اقدامات ما همه چهارچوب تعریف شده و مشخصی دارد، وقتی می گوییم مشتری از روز اول که تقاضای گاز می کند تا روزی که تقاضایی مثلا ً در نصب علمک یا کنتور گاز دارد،تعریف شده است.

وی با بیان این که اقدامات شرکت گاز همه در کتابچه های کددار، ثبت شده و براساس سلیقه نیست، اظهار کرد: ما برای تقویت سازمان در مسیر خدمتگذاری، پروژه های مناسبی تعریف می کنیم، هرساله ممیزی در ارتباط با عملکرد سازمان صورت می گیرد، ممیزین خبره ای که از خود کارمندان شرکت هستند و موارد را بررسی و نتایج را ارائه می دهند.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: این شرکت به لحاظ ارائه خدمات و عملکردی که داشته است از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار بوده و با این قبیل ممیزی ها اعتبارآن بیش از پیش تثبیت خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *