شهرستان نائین برگزیده در زمینه بازآفرینی شهری

فرزانه افسرطه

شهردار نائین در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار کیمیای وطن از تعریف ۱۰ محور تاریخی برای شهرستان نائین خبر داد که هر سال، پروژه‌های شهرداری در قالب مرمت، بازآفرینی شهری، احیائ بافت تاریخی، جذب گردشگر و مشارکت مردم افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

اردشیر عسگری، شهردار نائین با اشاره به ۱۲ میلیارد تومان بودجه‌های جاری و عمرانی شهرداری نائین، تمرکز بیشتر را بر بافت فرسوده و رسیدگی به محورهای تاریخی نائین اعلام کرد و افزود: ۱۰ محور تاریخی برای نائین تعریف شده و افتتاح و بهره برداری از پروژه‌ها بصورت مرمت، بازآفرینی شهری، پروژه‌های مربوط به احیاء بافت تاریخی و جذب گردشگر و سرمایه گذار تأثیر قابل ملاحظه‌ای در برپایی برنامه‌های جشنواره نوروزگاه داشته که ثمره فعالیت‌های شهرداری است. وی از انتخاب شهرداری نائین، جزو شهرداری‌های برتر استان خبر داد و افزود: با جستاری که در سال ۹۶ انجام شد، نائین جزو شهرهای برتر کشور در زمینه بازآفرینی شهری شناخته شد که منجربه دریافت لوح سپاس از دست مقام عالی وزارت راه و شهرسازی گردید.

وی گفت: در اجرای پروژه‌های شهرداری، همگام با محورهای تاریخی پیش رفته‌ایم و تأثیر قابل ملاحظه‌ای در بافت تاریخی شهرستان نائین ایجاد شده است که افزایش مراجعات مردم برای صدور پروانه و مجوز ساخت، از پیامدهای خوب این اقدامات می‌باشد که لازم بود برای نائین با پیشینه تاریخی انجام شود. وی در مورد توسعه فضای سبز با توجه به کمبود منابع آب، از لزوم ساماندهی فضای سبز و توسعه متوازن و متعارفی که متناسب با اقلیم کویر و گونه‌های گیاهی مطابق با شرایط جوی نائین در نظر گرفته شده، سخن راند و افزود: بر این اساس، پارک‌های محلی طراحی شده‌اند. از جمله تملک بخشی از منابع آبی، لوله گذاری از ۱۴ کیلومتری نائین از روستاهای تابع، احداث تفرجگاه و آبنما.

عسگری، سرانه فضای سبز را ۱۵ متر مربع اعلام کرد و با اشاره به جمعیت ۲۶ هزار نفری فعلی، از توسعه فضای سبز در حاشیه اماکن جدیدالاحداث و استقرار جمعیت در این مراکز خبر داد. شهردار نائین در مورد احیای بافت فرسوده، رونق سکونت گاه‌ها و توانمندسازی در اقتصاد منطقه، بیان داشت: برای شهرهای تاریخی مثل نائین، ورودی آنها موید هویت آنهاست. لذا سبک و سیاق دروازه‌های ورودی شهر و المان‌های شهری می‌توانند نشاندهنده دیدگاه فرهنگی حاکم بر آن شهر باشند و سعی کرده‌ایم تا در جداره سازی ورودی‌های شهر که معرف هویت و شناسنامه شهر است و کمک به ماندگاری مسافری که قصد عبور از شهر را دارد، اقدامات لازم را انجام دهیم و خوشبختانه شاهد رضایت نسبی بوده‌ایم. شهردار نائین از مشکلاتی که در تردد و دسترسی ایمن به مجموعه مسکن مهر و میدان زیرگذر وجود دارد، سخن راند و گفت: درصورت تأمین اعتبار مورد نیاز، این مشکلات برطرف می‌گردد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *