دادگستری برخوار کمبود فضای فیزیکی دارد

مهناز طغیانی

رئیس دادگستری برخوار با اشاره به افزایش حجم ورودی پرونده‌های دادگستری برخوار و تلاش برای جلوگیری از فرایند اطاله دادرسی گفت: وجود یک شعبه حقوقی و یک شعبه کیفری در این دادگستری ضروری است.
علی محمدی فشارکی در گفت‌وگویی افزود: فضای فیزیکی موجود دادگستری کافی نیست؛ بدین منظور برای توسعه ساختمان اداری، قوه قضائیه بودجه‌ای را اختصاص داده است که مساعدت و همکاری شهرداری و مسئولان شهرستان برای توسعه ساختمان اداری و شعب دادگستری ضروری است.
وی اظهار داشت: افزایش شعب و به دنبال آن افزایش کادر اداری باعث می‌شود ما بهتر بتوانیم خدمتگزاری کنیم و کار مردم آسان
می‌شود.
رئیس دادگستری برخوار با اشاره به اینکه دادگستری تأکید زیادی بر جمع‌آوری اتباع غیرمجاز دارد، تصریح کرد: با وجود ساماندهی، جمع‌آوری و تحویل چندباره اتباع بیگانه دوباره شاهد بازگشت آنها به برخوار هستیم.
محمدی با اشاره به آمار طلاق در برخوار بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت، آمار طلاق در برخوار افزایش یافته است؛ اما درصد طلاق نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.
وی تأکید کرد: مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین در برخوار ضروری است؛ زیرا یکی از مهم‌ترین علل طلاق در سال‌های اول ازدواج مربوط به عدم درک درست زوجین از خواسته‌های یکدیگر است.
رئیس دادگستری برخوار تصریح کرد: باید به جوانانی که در شرف ازدواج هستند، قبل از اقدام به ازدواج مهارت‌های زندگی و همسرداری را آموخت؛ چنانچه درک درست طرفین از تفاوت‌های فردی و شناخت نیازها می‌تواند نقش بسزایی در معقول‌کردن انتظارات طرفین از یکدیگر داشته باشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *