کاهش ۵۰ درصدی تولید برق از ذخایر آبی در اصفهان

فاطمه احمدی

حمیدرضا پیرپیران، مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه دوسالانه صنعت برق در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: قول داده بودیم چشم‌اندازهای شرکت را در زمینه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، نیروی انسانی و دستاوردها و روش استانداردهای جهانی پیاده کنیم.
وی افزود: حدود ۹۰ درصد از ارائه خدمات توزیع برق شهرستان به مشترکان به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد که تلاش ما بر این است تا سال ۱۴۰۵ که چشم‌انداز شرکت توزیع برق است،
خدمات غیرحضوری به ۱۰۰ درصد برسد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تصریح کرد: خاموشی بخش توزیع به دو بخش خواسته (تعمیرات درون شبکه) و ناخواسته (حوادث و اتفاقات) صورت می‌گیرد که این عدد در سال ۹۳ حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ دقیقه به ازای هر مشترک در سال بوده است.
وی گفت: ۲۰ درصد تولید برق، یعنی ۱۱ هزار مگاوات در سال گذشته توسط نیروهای آبی تأمین می‌شد که در حال حاضر متأسفانه ۵۰ درصد این میزان را به سبب کاهش ذخایر آبی نداریم.
پیرپیران با بیان اینکه از نظر توان تولید نیروگاه آبی دچار چالش هستیم، اضافه کرد: شهروندان باید در راستای مصرف بهینه برق تلاش کنند؛ در غیر این صورت حجم خاموشی‌ها بیشتر خواهد شد.
طرح‌های تشویقی برای کشاورزان
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: در استان‌های بزرگ مانند اصفهان دو شرکت توزیع برق شهرستان و استان را داریم.
حمیدرضا علاقه‌مندان افزود: حدود ۹۹ هزار کیلومتر مربع، بیش از ۳۸ هزار پست و مجموعه‌ای از شبکه‌های گسترده سبب شده است تا درمجموع سومین شبکه کشور در زمینه توزیع برق محسوب شویم و بیش از یک میلیون و ۴۲۰ هزار مشترک را در استان تحت پوشش قرار دهیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر در توزیع برق استان با شرایط سختی روبه‌رو هستیم؛ از این رو طرح‌های متعددی برای عبور از این شرایط سخت در نظر گرفتیم.
علاقه‌مندان با بیان اینکه بخش عمده برق توسط مشترکان صنعت و کشاورزی مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: طرحی برای کشاورزان در نظر گرفتیم تا در صورتی که از ساعت ۱۱ تا ۱۵ که اوج مصرف برق است از مصرف برق صرف نظر کنند،
۲۰ ساعت بقیه طول روز را می‌توانند برق رایگان داشته باشند؛ همچنین پاداشی برای این کار در نظر گرفتیم.
ایجاد امید و انگیزه در فعالان اقتصادی
مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر استان و کشور گفت: هدف اصلی ما از برگزاری نمایشگاه، ایجاد امید و انگیزه در فعالان اقتصادی است.
علی یارمحمدیان افزود: ازجمله دستاوردهای نمایشگاه به‌ویژه در این برهه از شرایط اقتصادی، ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت با هم‌افزایی و اشتراک تجارب و ایده‌های شرکت‌های مختلف است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *