اقدام جدید آمریکایی ها در نقض برجام؛ مجلس نمایندگان آمریکا: تا پرداخت ۴۳ میلیارد دلار، لغو تحریم ها ممنوع!

مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز پنج شنبه یک طرح قانونی را به تصویب رساند که طبق آن برداشته شدن هرتحریمی علیه ایران توسط کاخ سفید تا زمان پرداخت تمام غرامت ها در رابطه با دادخواست های تقدیم شده علیه تهران ممنوع خواهد بود.مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز پنج شنبه یک طرح قانونی را به تصویب رساند که طبق آن برداشته شدن هرتحریمی علیه ایران توسط کاخ سفید تا زمان پرداخت تمام غرامت ها در رابطه با دادخواست های تقدیم شده علیه تهران ممنوع خواهد بود.
سایت روسی اسپوتنیک نوشت: «بر اساس متن این طرح، جمهوری اسلامی موظف است تمام احکام دادگاه علیه این کشور در دوره بین ۴ مه ۲۰۰ تا ۲۲ ماه مه ۲۰۱۵ را اجرا کند و تا زمان این امر ، رئیس جمهور آمریکا نمی تواند تحریم ها علیه این کشور را لغو کند. به عبارت دیگر طرح مصوبه به آمریکا اجازه نمی دهند تعهدات خود را طبق توافقنامه حاصله بین گروه”۱ ۵″ میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) و ایران اجرا کند.»
گفتنی است در همین روز کمیته امور بانکی مجلس سنای کنگره آمریکا از یک طرح قانونی دیگر درباره لغو ممنوعیت ۴۰ ساله صادرات نفت این کشور حمایت کرد.

در همین زمینه، سایت صدای آمریکا مدعی شد: «به رغم روبرو بودن با تهدید وتوی باراک اوباما رئیس جمهوری دموکرات ایالات متحده، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به منظور توقف توافق اتمی وین و لغو تحریم‌های ایران تصویب کرد، مبنی بر آن که پیش از اجرای توافق، تهران غرامت‌های تعیین شده در حکم دادگاه‌های فدرال آمریکا را به قربانیان اعمال تروریستی حمایت شده از سوی ایران را پرداخت کند.
این طرح با همت سناتورهای جمهوریخواه مارک کرک و پت تومی در سنا پیشنهاد شد که در ارتباط با حدود ۴۳ میلیارد دلار غرامت تعیین شده در حکم یک دادگاه فدرال آمریکا علیه جمهوری آسلامی ایران است.
سناتور کرک در بیانیه‌ای در همین زمینه گفت “لغو تحریم‌ها پیش از پرداخت غرامت‌های مربوط به تروریسم، ایران و دیگر حامیان تروریسم دولتی را تشویق به ادامه حمله به آمریکایی‌ها می‌کند.”»

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *