خدمات الکترونیک، ارتقای ایمنی و کاهش خاموشی افتخار ماست

فرزانه افسرطه

مدیر امور برق جنوب شرق شهر اصفهان در نشست خود با اصحاب رسانه، جنوب شرق اصفهان را یکی از مهم‌ترین حوزه های علمی، گردشگری و فرهنگی اعلام کرد که گستره ۳۳ پل تا بهارستان را شامل می شود که ۱۰۱ هزار و ۹۴۹ مشترک خانگی، ۴۷۵ مشترک کشاورزی، ۲۸۵ مشترک صنعتی و ۱۷ هزار و ۲۹۵ مشترک مربوط به سایر موارد هستند.
مهران نصر، مدیر امور برق جنوب شرق اصفهان، تاسیسات زیربار امور برق جنوب شرق با ۱۲۰ هزار مشترک را شامل شبکه‌های فشار ضعیف زمینی و هوایی، شبکه های فشار متوسط زمینی و هوایی و ۱۰۲۹ پست توزیع اعلام کرد و افزود: ۹ میلیارد تومان بودجه به جنوب شرق اختصاص یافته که تاکنون ۴ میلیارد صرف پروژه ها شده که به دلیل محدودیت اعتبارات، همه پروژه‌های پیش‌بینی شده، اجرا نمی‌شوند. مهندس نصر، شعار شرکت را «چشم انداز ما، افتخار ماست» اعلام کرد که دلالت بر ارائه خدمات الکترونیک، به صفر رساندن فوت و نقص عضو در مباحث ایمنی، کاهش تلفات برق به ۵ درصد، کاهش خاموشی مربوط به توزیع برای هر مشترک، کمتر از ۳۰ دقیقه دارد.
وی از کنترل رشد بار و محقق شدن پروژه ها طبق برنامه تا ۹۰ درصد خبر داد و گفت: نرم‌افزاری به نام «داشبورد مدیریت» به منظور کاهش تلفات تعریف کرده‌ایم و خوشبختانه به هدف نزدیک می‌شویم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اقداماتی که مانع از تجربه خاموشی برای مردم شود، اشاره کرد و افزود: نیروهای ما با مهارت و تجهیزات پیشرفته، بدون ایجاد خاموشی، اقدامات خود را انجام می‌دهند؛ ضمن آن‌که استفاده از دیزل ژنراتورها را جایگزین کرده‌ایم. مدیر امور برق جنوب شرق در مورد میزان تلفات سالیانه بیان داشت: ۲۱/۶ درصد در کنترل تلفات جلو هستیم.
وی در ادامه از نصب ۲۴ پست خبر داد که ۱۵ پست در داخل محدوده و بقیه در شهر بهارستان بوده است. وی افزود: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون برای وارد کردن چند پست به مدار هزینه شده است. همچنین، ۲۵۰ کیلومتر شبکه مسی در منطقه هست که ۱۰ کیلومتر شبکه های مسی قدیمی را به کابل های خودنگهدار تبدیل کرده‌ایم و با میانگین تبدیل سالانه ۴۰ کیلومتر، در طول ۶ سال تمام شبکه را به کابل های خود نگهدار تبدیل می‌کنیم. وی از نصب ۱۸۸ پایه در بلوارهای شمالی و جنوبی بهارستان، ۲۶ پایه در امیرکبیر و ایستگاه‌های مترو که فاقد تاسیسات روشنایی بودند، خبر داد که با نصب ۱۷ پایه، اصلاح شد. برای اصلاح روشنایی میدان آزادی، ۲۲ پایه نصب شد که در مجموع ۳۹۸ پایه با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نصب شدند.
نصر از واگذاری۴۹۹۱ انشعاب در پروژه مهر بهارستان با حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار و تجهیز ۲۲ پست زمینی خبر داد. وی با اشاره به اتوماسیون شبکه، از برنامه‌ریزی برای ۱۰۰ پست و ۳۲ سگسیونر در امور جنوب شرق در طول ۵ سال، تعویض ۹۴۱ کنتور، و فروش ۱۰۷۸ انشعاب خبر داد.
وی اهمیت نصب کنتورهای هوشمند را در امکان قرائت از راه دور، کاهش دخالت عامل انسانی، افزایش دقت اندازه گیری و تشخیص سریع خطا دانست و گفت: ۲۰۷۴ کنتور تک فاز در سال ۹۶ و ۵۵۰ سه فاز در سال ۹۷ نصب شده است.
وی به بهره برداری از ۱۵ پروژه تعمیراتی با هزینه ۱۷۳۰ میلیون ریال خبر داد که در کاهش خاموشی موثر است. وی مهم‌ترین پروژه جنوب شرق را بهره برداری از پست ۲۰/۶۳ کیلوولت سیتی سنتر نامید که علاوه بر مجموعه سیتی سنتر، برای مشترکان شهرک صنعتی صفه با نیاز بالا، ارزشمند است.
وی گفت: با اجرای طرح‌های ذخیره عملیاتی، کاهش پیک بار و طرح دیزل شرکت، ۸۵۷۵۴ کیلو وات بار از شبکه کم می‌شود.
محمدمهدی عسگری، مدیر دفتر مدیریت مصرف گفت: در صورتی که ساختمان‌های اداری ۲۰ درصد از انرژی مصرفی خود را از انرژی های تجدید پذیر تامین نکنند، جریمه می‌شوند؛ همچنین باید ۲۰درصد از انرژی مصرفی خود را با بهینه سازی کاهش دهند.
وی از شناسایی ۴۲۰ نقطه در شهر اصفهان خبر داد که باید مجهز به دیزل شوند. عسگری افزود: ۲۵۰ نقطه دیزل دارند و ۱۷۰ نقطه یا دیزل ندارند و یا وارد مدار نمی‌شود.
وی گفت: از روز شنبه پیگیری برنامه کاهش مصرف در ادارات به طور جدی اعمال می‌شود. عسگری با اشاره به تولید بین ۵۶ تا ۵۷ هزار مگاوات، مصرف بالای ۵۸ هزارمگاوات را تهدیدی برای خاموشی‌ها عنوان کرد وافزود: یکسان بودن توان تولید و مصرف، این هشدار را می دهد که اگر نیروگاهی دچار مشکل شود، ذخیره‌ای نداریم.
وی تاکید کرد: با کاهش ۵ درصد مصرف، خاموشـی نداریم و با کاهـش ۱۰ درصـد مصرف، ذخیره داریم و هرچقدر برق کمتری مصرف کنیم، می توانیم آب بیشتری پشت سد ذخیره کنیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *