۴۰ درصد اصفهانی‌ها پرونده الکترونیک سلامت دارند

فاطمه احمدی

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: حدود ۴۰ درصد از مردم این منطقه پرونده الکترونیک سلامت فعال دارند و از خدمات طرح پزشک خانواده بهره می‌برند.
در طرح پزشک خانواده، خدماتی مانند مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و بهداشت محیط در قالب بسته سلامت به مردم ارائه می‌شود و برای همه مراجعان و جمعیت تحت پوشش، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می‌شود.
کمال حیدری افزود: تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند؛ اما از بین آنها فقط حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر پرونده الکترونیک سلامت فعال دارند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده از حدود ۱۲ سال گذشته در استان اصفهان آغاز شده است، اظهار کرد: این طرح ابتدا در روستاها اجرا شد و در زمان حاضر همه روستاهای استان زیر پوشش آن قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه شهرهای بزرگ و کلانشهر اصفهان در مراحل بعدی زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفتند، گفت: هنوز بسیاری از مردم کلانشهر اصفهان پرونده الکترونیک سلامت ندارند.
حیدری خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده در شهرهای ۲۰ تا ۵۰ هزار نفری و ۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفری استان اصفهان به طور کامل عملیاتی شده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *