واکسیناسیون حجاج اصفهانی توسط هلال‌احمر

حدیث بابایی

محسن مؤمنی، مدیر‌ عامل جمعیت هلال ‌احمر استان اصفهان، با بیان اینکه تزریق واکسن مننژیت از اول تیرماه آغاز شده است، اظهار کرد: تمامی متقاضیان حج در سال جاری برای تزریق این واکسن می‌توانند تا ۲۵ تیرماه به مراکز واکسیناسیون هلال‌ احمر در سراسر استان مراجعه کننـد.
وی با بیان انجام معاینات حجاج و تزریق واکسن مننژیت برای تشرف به حج تمتع سال جاری در سراسر استان افزود: واکسن مننژیت زائران دست‌کم دو هفته پیش از سفر آن‌ها باید تلقیح شود.
مدیر عامل جمعیت هلال ‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: به دلیل توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی درباره بیماری مننژیت، هرساله زائران حج تمتع پیش از اعزام باید در برابر این بیماری واکسینه ‌شوند.
وی توصیه کرد افراد با سابقه بیماری‌های خاص یا مبتلا به امراض قلبی، تنفسی، دیابت و حتی افراد مسن، حتما با نظر پزشک کاروان و در صورت نیاز به تزریق واکسن پنوموواکس هم اقدام کنند.
مؤمنی خاطرنشان کرد: معاینات حجاج استان اصفهان برای تشرف به حج تمتع سال جاری در سراسر استان توسط پزشکان کاروان‌ها انجام می‌شود و این معاینات در ۴۰ کاروان توسط ۲۰ پزشک در اصفهان و ۵ کاروان توسط ۲ پزشک در شهرستان کاشان و با هدف تأیید استطاعت جسمی زائران بیت‌الله‌الحرام صورت پذیرفته است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *