محاسبه کرایه براساس تن‌کیلومتر

پروانه شریفی

مدیر کل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از هفته آینده طرح محاسبه کرایه براساس تن‌کیلومتر به اجرا درمی‌آید.
غلامحسین دغاغله روز گذشته در همایش هم‌اندیشی و هماهنگی تشکل‌های حمل و نقل کالای استان اصفهان اظهار داشت: در راستای حل مشکلات رانندگان تمام نظرات و انتقادات آنها در جلسات متعدد بررسی و به خواسته‌های قانونی این قشر پاسخ مناسبی داده شد.
مدیر کل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه طرح بازنشستگی رانندگان با ۲۵ سال سابقه کار و شرط سنی ۵۵ سال در حال پیگیری و رایزنی است،
گفت: از سال ۷۹ با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، دولت متعهد شد ۵۰ درصد سهم بیمه رانندگان را بپردازد که اردیبهشت‌ماه امسال با مشکلات مواجه شد و در حال حاضر قابل رفع است.
دغاغله از دیگر مطالبات رانندگان را افزایش ضریب پرداخت حق بیمه عنوان و اظهار کرد: رانندگان به دنبال آن هستند که پیش از بازنشستگی ضریب حقوق بیشتری پرداخت کنند و در زمان بازنشستگی حقوق متناسب با ضریب پرداخت به آنها تعلق گیرد که از ۲۰ روز پیش در دستورکار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است.
وی درباره قرارگرفتن شغل رانندگی در لیست مشاغل سخت و زیان‌آور تأکید کرد: طبق قانون فعلی قرارگرفتن این شغل در لیست مشاغل سخت و زیان‌آور به ضرر رانندگان است؛ زیرا محدودیت‌هایی را برای رانندگان ایجاد می‌کند.
اعتراض رانندگان به «سپهتن» پذیرفته نیست
سرهنگ حسین حسین‌زاده، جانشین فرمانده انتظامی اصفهان، نیز در این همایش اظهار داشت: در اصفهان با تمام سودجویان و محتکران لاستیک و قطعات برخورد
شد.
وی با اشاره به اینکه رانندگان نیز نباید به دلیل منافع شخصی متوسل به دلال‌ها شوند، بیان داشت: نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای برخورد با دلالان حوزه حمل و نقل عزم جدی دارند و اجازه نخواهند داد حقی از رانندگان ضایع شود.
حسین‌زاده انتقاد رانندگان به سامانه سپهتن را مورد قبول ندانست و اعلام کرد: یکی از دغدغه‌های ما کاهش خطای انسانی در تصادفات است و سامانه سپهتن، ابزاری است که رانندگان را مجبور به استراحت کافی در جاده‌ها می‌کند و راننده با شادابی بیشتری در جاده‌ها تردد خواهد کرد.
سالن‌های اعلام بار به طور کامل پاسخگوی رانندگان نیست
رئیس کانون انجمن صنفی کامیون‌داران استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: سالن‌های اعلام بار به طور کامل پاسخگوی رانندگان نیست و دچار ناهماهنگی‌های زیادی است.
رضا بابایی با بیان اینکه نظارت بر بارهای انباری باید بیش از پیش انجام گیرد تا تخلفات این حوزه کاهش یابد، اضافه کرد: در شهرستان‌های شهرضا، نجف‌آباد و خمینی‌شهر سالن‌های اعلام بار راه‌اندازی شده، ولی با توجه به عدم حمایت از آنها کرایه‌ها با هم همخوانی ندارد و دست دلالان در این حوزه باز است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *