افتتاح بیش از ۵۰ طرح در هفته تأمین اجتماعی در استان

فرزانه افضل

مدیر روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به ایفای نقش سازمان تأمین اجتماعی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، کارفرمایان، مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان را مخاطبان اصلی سازمان تأمین اجتماعی نامید و لزوم تعادل بین منابع و مصارف سازمان را ضروری خواند.
وی گفت: در شرایط فعلی باید با همدلی، مشارکت و همسویی در جهت گذر از این وضعیت کمک کنیم و سازمان تأمین اجتماعی در این راستا برای ارتقای سطح کیفی و کمی خود گام برمی‌دارد.
توسعه فضای درمانی تا ۵ هزار و ۵۰۰ متر
محمد گورابی، مدیر کل تأمین اجتماعی استان اصفهان، با گرامیداشت دهه کرامت، در تشریح فعالیت‌های سازمان خود با اشاره به تجربه تغییر ۶ مدیر عامل در ۸ سال گفت: با عمر کوتاه مدیریت نمی‌توان انتظار خدمات قابل قبولی را داشت.
وی بعضی از نابسامانی‌ها و فشارهای تحمیل‌شده بر سازمان را در سال‌های اخیر به واسطه اقدامات نسنجیده مدیران دانست و آرامش و امنیت کارمندان و امور سازمان تأمین اجتماعی را مدیون اقدامات مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی کشور عنوان کرد.
وی از افتتاح بیش از ۵۰ طرح در هفته تأمین اجتماعی در استان اصفهان خبر داد که بخشی از آنها شامل افتتاح درمانگاه‌های آران و بیدگل و شعبه راوند و توسعه فضای درمانی در اصفهان است
که اکنون به ۵ هزار و ۵۰۰ متر رسیده است.
وی همچنین عنوان کرد: در حوزه فرایندها با راه‌اندازی نسخه الکتریک، نیازی به دفترچه نیست و بیمه‌شده با مراجعه به مراکز درمانی تأمین اجتماعی از خدمات بهره‌مند می‌شود؛ آی‌تی و خدمات دیگری مثل صدور دفترچه غیرحضوری و بازرسی از دفاتر قانونی که قبلا بدون تاریخ بود، اصلاحات و اقدامات انجام‌شده است. همچنین اداره کل اصفهان، خدمات صدور به صورت غیرحضوری را انجام می‌دهد.
همسان‌سازی مستمری، خواسته بحق جامعه
وی خاطرنشان کرد: البته این خدمات هنوز در شأن کارفرما و بیمه‌شدگان در این شرایط سخت نیست؛ ولی با همکاری، قطعا می‌توانیم در این جنگ اقتصادی سربلند باشیم.
گورابی سازمان تأمین اجتماعی را سازمان درآمد-هزینه نامید که کارفرمایان و بیمه‌شدگان منابع تأمین درآمد سازمان تأمین اجتماعی هستند.
وی بیمه‌شده را کارفرمای دوم نامید که بهره‌بردار خدمات است و دولت نیز، نقش ناظر و حامی را دارد.
گورابی وظیفه اصلی خود را حمایت از کارفرما برای شکل‌گیری چرخه تولید، تأمین درآمد مستمری‌بگیر و منافع بیمه‌شده عنوان کرد و یادآور شد: همسان‌سازی مستمری، خواسته بحق جامعه است.
مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان، یکی از اصول اصلی سازمان را ایجاد توازن بین منابع و هزینه‌ها با هدف رضایت نسبی دانست و رفتارها و انتظارات غیرمنطقی در شرایط بحران را یأس‌آور خواند و گفت: وظیفه ما، صیانت از صندوق سازمان است؛
ضمن آنکه سازمان تأمین اجتماعی به هیچ جناحی وابسته نیست؛ ولی باید منطق بیمه‌ای حاکم باشد.
قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب
وی جمعیت تحت پوشش در استان اصفهان را ۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۶۰۹ نفر و مستمری‌بگیران را ۵۴۳ هزار و ۷۳۹ نفر اعلام کرد و افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم؛ در حالی که ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جمع هزینه‌های درمان و بیماری بوده است که حاکی از کاهش ۲ هزار میلیارد تومان درآمد است.
وی از پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال بیمه بیکاری در سال ۹۶ و پرداخت بیمه بیکاری به ۱۰۰۰ نفر از پرسنل پلی‌اکریل و ۵۰ میلیارد تومان طلب از این سازمان خبر داد و گفت: اکنون مشکل نقدینگی داریم و تهاتر برای ما معنا ندارد.
محمد گورابی از قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب سخن راند و اعلام کرد: کارفرمایانی که ظرف ۱۸ ماه قبل از درخواست دارای ۴ ماه لیست بیمه باشند، مشمول بخشودگی جرائم می‌شوند. اکنون میزان مطالبات ما از کارفرما به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است؛ ولی در حد توانایی کارفرما پیش رفته‌ایم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *