حق‌آبه شرق اصفهان را به جای دیگر می‌دهند

فرزانه افسرطه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: گرفتن حق‌آبه کشاورزان شرق اصفهان و تخصیص آن به دیگر مناطق، یک اجحاف بزرگ است که مردم منطقه شرق با آن درگیر هستند.
محمود حجتی صبح پنجشنبه با حضور در اصفهان و افتتاح کشتارگاه تمام‌اتوماتیک کوهپایه اظهار داشت: شرق اصفهان امروز علاوه بر خشکسالی و کم‌آبی با اجحاف نظارتی نیز مواجه است.
وی با بیان اینکه کم‌آبی در شرق اصفهان کمی خاص است، بیان داشت: گرفتن حق‌آبه کشاورزان شرق اصفهان و اختصاص آن به دیگر مناطق یک اجحاف است که در کمتر جایی در کشور شاهد این بی‌لطفی‌ها هستیم.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سیاست‌گذاری و حمایت‌های بخش کشاورزی با دولت است. امروز مشکلات پیش و پس از تولید برای کشاورزان وجود دارد؛ کشاورزان با موجودات زنده سر و کار دارند و ناچار به تأمین نیازهای اولیه و فروش محصولات خود هستند.
وی از کاهش ۳۰ درصدی قیمت تمام‌شده مرغ برای دامداران خبر داد و گفت: دامداران نباید نگرانی‌ای در حوزه تأمین خوراک مرغ داشته باشند و زنجیره غذایی پاسخ همه مشکلات دامداران را خواهد داد.
ظلمی که به کشاورزان اصفهانی می‌شود، در تاریخ ایران بی‌سابقه است
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظلمی که به کشاورزان اصفهانی می‌شود، در تاریخ ایران بی‌سابقه است، گفت: در حالی که آب شرب اصفهان به تنگنا افتاده، اگر بارش‌های اردیبهشت را نداشتیم، با بحرانی همچون خرمشهر مواجه بودیم.
حمیدرضا فولادگر در حاشیه افتتاح کشتارگاه تمام‌اتوماتیک کوهپایه اظهار کرد: تکمیل زنجیره صنایع غذایی، جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است
و امنیت غذایی مستلزم تکمیل زنجیره ارزش غذایی از مزرعه تا فرآورده و محصول است.
وی افزود: در منطقه کم‌برخوردار شرق اصفهان چنین مجموعه‌هایی در زنجیره تولید گوشت مرغ نیاز است و از این بابت بسیار خرسندیم.
ایجاد یک شغل، مبارزه با آمریکاست
حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، نیز در این جلسه بیان داشت: ژئوپولیتیک غذا در سطح جهان مورد توجه است و در این رابطه احکام خوبی نوشته شده است؛ نظارت بر این احکام در مجلس شورای اسلامی ضعیف است
و این قوانین گم می‌شود که امیدواریم این احکام محقق شود.
وی تأکید کرد: گاهی مرغداران مشکلات را گردن یکدیگر انداخته‌اند و باید مشکلات را با کمک همه حل کنیم؛ بانک کشاورزی قول همکاری برای برطرف‌کردن مشکلات مرغداری داده است که نمایندگان مجلس نیز تمام سعی خود را بر رفع مشکلات این صنعت خواهند گذاشت.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «ایجاد یک شغل مبارزه با آمریکاست»، عنوان داشت: از سرمایه‌گذارانی که با استفاده از سیستم قناتی در مناطق خشک چنین کشتارگاه‌هایی را ایجاد می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *