بدهی ۲۸۰ میلیارد ریالی بهداشت و درمان اصفهان به اداره اوقاف

فاطمه احمدی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: طی بررسی‌ها مشخص شد بهداشت و درمان استان اصفهان مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال به اداره اوقاف استان بدهکار است.
حجت‌الاسلام رضا صادقی در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور مسئولان، مدیران ادارات و نهادها در گلپایگان برگزار شد، با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در سه حوزه مهم مرتبط با وظایف خود فعالیت دارد، اظهار داشت: در حوزه قرآنی براساس فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۵ میلیون حافظ قرآن در کشور، سازمان اوقاف استان اصفهان ظرف چهار سال یک میلیون نفر حافظ قرآن تربیت کرده است.
وی تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیش از ۱۰۶ درصد از سهمیه مربوط به خود را برای حافظان قرآن هزینه کرده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآنی در استان اصفهان طی ۲۷ تا ۲۹ تیرماه سال جاری برگزار شد و ۲۵ نفر از آنها گلپایگانی بودند، تصریح کرد: در همین راستا طی سال ۹۸، استان اصفهان میزبان مسابقات قرآنی کشوری خواهد بود و امیدواریم رتبه بالاتری را کسب کنیم.
وی با بیان اینکه در زمینه حفظ مجازی قرآن پس از استان قم در استان اصفهان این مورد راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: به لحاظ اهمیت و برنامه‌ریزی‌های اوقاف و امور خیریه استان طی دو سال متوالی احمد اسلامی که کاشانی است، در رقابت با حافظان قرآن ۸۴ کشور اسلامی نفر نخست مسابقات شد که این موفقیت برای استان اصفهان مایه افتخار است.
صادقی افزود: از برکات نظام، خون شهدا و ایثارگری رزمندگان است که این‌گونه عطر قرآن در جامعه ما پیچیده است و جوانان باتقوا و پاک میهن مفتخر به درجه حفظ قرآن شده‌اند که در این راستا موسی معتمدی در رقابت با حافظان قرآن ۸۰ کشور اسلامی رتبه نخست مسابقات را به دست آورد.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در رشته حفظ مجازی قرآن شرکت کردند و رتبه دوم را به دست آوردند، تصریح کرد: پایگاه حفظ مجازی قرآن کریم کل کشور در استان قم است و استان اصفهان در این راستا به صورت مستقل عمل می‌کند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۸۵ شناسه فرهنگی داریم که در طول سال پیرو فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل‌شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی این امور در این مراکز به طور جد پیگیری می‌شود، تصریح کرد: یکی از موارد ۸۵ شناسه فرهنگی طرح آرامش بهاری است که همه ساله از ۲۸ اسفندماه تا ۱۳ فروردین مراسم‌ ویژه فرهنگی در بقاع متبرکه برگزار و خدمات خوبی به زائران در زمینه اسکان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه موقوفات رتبه ششم کشوری و استان خراسان رضوی رتبه نخست را داراست، افزود: در کشور ۸ هزار و ۵۱ امامزاده وجود دارد که ۸۱۷ امامزاده در استان اصفهان و تعداد ۴۱ امامزاده در شهرستان گلپایگان است.
وی افزود: استان اصفهان در زمینه امامزادگان رتبه چهارم را دارد که این امر نشانه ارادت، ایمان و تقوای مردم به فرزندان اهل بیت(ع) است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *