ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به سیستم حمل‌ونقل با اعتبار ۳۷۷ میلیارد ریال

فرزانه افسرطه

به میمنت میلاد امام رضا(ع) آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های جدید شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه و ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل با حضور شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان، فرماندار، رئیس پلیس راهور، مقامات شهری، کارکنان و رانندگان اتوبوسرانی با اعتباری بیش از ۳۷۷ میلیارد ریال برگزار شد.
نصب ۴۰۰ دوربین در سطح شهر
آیین افتتاح و بهره‌برداری از خطوط ویژه تندرو خیابان‌های شیخ بهایی و امام خمینی(ره) با اعتباری بیش از ۵ میلیارد ریال و طول خط یک و نیم کیلومتر در نقطه ۱، طرح توسعه تا انتهای بلوار آتشگاه به طول ۹/۹ کیلومتر، احداث ۵ ایستگاه به صورت ایستگاه‌های دوطرفه، پیش‌ساخته و پورتابل با رویکرد معماری سنتی اصفهان، اتفاقی دیگر در مسیر امید بود که در شهر رقم خورد.
علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: به‌زودی بیش از ۴۰۰ دوربین در سطح شهر با هدف ارتقای کیفیت، کنترل و قانونمندشدن شهر، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
همچنین اولین کارخانه موتور برقی به‌زودی افتتاح می‌شود
و تا پایان سال جاری، فروش موتورهای برقی، پاک‌روها و دوچرخه‌های برقی را در اصفهان خواهیم داشت.
معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان از توقف ۲۵۰ اتوبوس به دلیل کمبود هزینه مورد نیاز برای تعمیر خبر داد و خاطرنشان کرد: بازسازی اتوبوس‌ها، اتفاق خوبی در مسیر امید است و ورود آنها به چرخه حمل و نقل می‌تواند در کاهش سن ناوگان مؤثر باشد.
خروج ۶۰ دستگاه اتوبوس فرسوده
از سیستم حمل‌ونقل
قدرت افتخاری، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه، دهه کرامت را یادآور نیکی‌ها عنوان کرد و گفت: به مبارکی این روزها، شاهد بهره‌برداری از چندین طرح هستیم. برای ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید در خطوط مختلف تندرو و اصلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در ۶ ماه گذشته اقداماتی در راستای ارتقای ناوگان حمل و نقل انجام داده‌ایم.
وی از خروج ۶۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان به دلیل فرسودگی خبر داد که در کاهش مصرف سوخت و هزینه‌ها مؤثر است.
وی افزود: ۶ خط جدید به مجموعه خطوط اضافه شده و امیدواریم با کمک شهردار، نواقص خطوط برطرف شود.
افتخاری حفظ سلامت راهوران را از رسالت‌های شرکت واحد خواند.
وی از سیستم یکپارچه مدیریت ناوگان اتوبوسرانی در سال آینده صحبت کرد و گفت: سیستم یکپارچه PIS با هزینه کمتر و بهره‌وری بیشتر راه‌اندازی می‌شود.
افتخاری در ادامه بیان داشت: اتوبوسرانی اصفهان با یک هزار و ۱۰۰ دستگاه فعال است و حدود ۵۰ درصد از سن ناوگان خاتمه یافته که ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید می‌تواند به جبران این امر کمک کند.
مسئولان خدمتگزار مردم‌ هستند
در این آیین علیرضا نصر، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، با گرامیداشت دهه کرامت بیان داشت: همه ما باید با هم‌افزایی و وحدت، مأموریت و وظیفه خود را برای مردم انجام دهیم.
وی با تأکید بر این دیدگاه، مسئولان را خدمتگزار مردم نامید و افزود: جامعه ما به لحاظ مشکلات عدیده، در حزن و اندوه به سر می‌برد و هرکدام از ما باید کمی از اضطراب و استرس مردم بکاهیم. مدیریت شهری نیز باید همّ و غم خود را بر این اساس بنا کند.
تکریم مردم با رفع موانع و تسهیل در شرایط زندگی شهروندان
قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به لزوم تکریم مردم به تأثیر تلاش، جدیت و پیگیری در پیشبرد اهداف اشاره کرد.
وی با تقدیر از اقدامات معاونت حمل و نقل، رانندگان را پایه و اساس شرکت اتوبوسرانی نامید که بخشی از مأموریت شهروندمحوری شهرداری را اجرا می‌کنند.
وی خطاب به رانندگان گفت: شما حق دارید و ما مکلف هستیم به تکریم با معنای اعتبار، حیثیت، حریم و شأن افراد توجه داشته باشیم و حقوق همه شهروندان را به طور یکسان رعایت کنیم و بدانیم احترام متمایز افراد فقط در نزد خداوند می‌تواند بیشتر باشد.
شهردار با عنایت به اینکه بخش عظیمی از سرنوشت مردم در اختیار رانندگان است، تأکید کرد: با ارائه خدمات باکیفیت، برداشتن موانع، تسهیل شرایط زندگی و افزایش امنیت در جهت تکریم مردم گام برداشته‌ایم.
وی در نوبت قرارگرفتن ۲۷۰ دستگاه اتوبوس برای بازسازی با کیفیت خوب را گامی برای سهولت در ناوگان حمل و نقل اعلام کرد و از خارج‌شدن ۶۰ دستگاه اتوبوس فرسوده ابراز خرسندی کرد و گفت: فعلا ۸۰ دستگاه اتوبوس وارد سیستم شده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *